۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۶۹۰۷۳
از پنجم تا بیست و پنجم رمضان؛

8 نمایشگاه قرآن در 8 شهرستان خراسان شمالی دایر می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی از برپایی هشت نمایشگاه قرآن در هشت شهرستان استان از پنجم تا بیست و پنجم ماه مبارک رمضان خبر داد.
نمايشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان، با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای افزایش کمیت و کیفیت برنامه های قرآنی است، اظهار کرد: بر این اساس تمامی برنامه های فرهنگی و عبادی این ماه با محوریت و رویکرد قرآنی برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

 

وی که دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی نیز هست، در ادامه به برنامه های این شورا در طول ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: در کنار برنامه های متنوع قرآنی، برپایی نمایشگاه های ویژه قرآن در شهرستان های مختلف استان محوری ترین برنامه این شورا در ماه رمضان است.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: در این ماه و در فاصله پنجم تا بیست و پنجم رمضان، هشت نمایشگاه قرآن کریم در هشت شهرستان استان خراسان شمالی برپا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه های قرآن کریم ماه رمضان در استان به ترتیب در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان برگزار خواهد شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ارائه و فروش نشر مکتوب، فروش نرم‌افزارهای قرآنی و اسلامی و نمایش و فروش آثار هنری هنرمندان استان را از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه های قرآنی در شهرستان های مختلف استان عنوان کرد.

 

ثابت‌قدم وحید همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم، اجرای دوره های تصحیح قرائت نماز، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی با موضوع قرآن و عترت، اجرای تئاترهای خیابانی، اکران فیلم‌های کوتاه و بلند و غیره را از جمله برنامه‌های اجرایی در حاشیه نمایشگاه‌های قرآن کریم شهرستان‌های استان خراسان شمالی برشمرد.

 

وی با بیان این که هدف از برگزاری نمایشگاه های قرآن در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی همزمان با ماه مبارک رمضان تسهیل دسترسی مردم به محصولات فرهنگی و قرآنی، تبلیغ و ترویج قرآن، گسترش فهم و انس با قرآن،‌ توجه جوانان به قرآن،‌ آشنایی با معارف اهل بیت(ع) و ایجاد شور و نشاط همزمان با ماه مبارک رمضان در جامعه است، اظهار کرد: در برگزاری این نمایشگاه نهادهای مختلف فرهنگی مذهبی در مرکز استان و مراکز شهرستان های تابع خراسان شمالی همکاری دارد.

 

ثابت قدم وحید اضافه کرد: علاقه مندان و فعالان قرآنی می توانند با حضور و بازدید از این نمایشگاه ها، محصولات مورد نیاز خود را با تخفیف 10 الی 40 درصدی نسبت به قیمت بازار خریداری کنند.

 

دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به راه اندازی کتابخانه تخصصی قرآن در خراسان‌شمالی به همت این شورا، اظهار کرد: تاکنون بیش از سه هزار عنوان کتاب تخصصی قرآن کریم از جمله کتب مرجع و مأخذ در موضوعات قرآنی برای این کتابخانه تهیه و خریداری شده است.

 

وی با بیان این که راه اندازی کتابخانه تخصصی قرآن کریم در مرکز استان خراسان شمالی با هدف تأمین و تکمیل زیرساخت های فرهنگی و مذهبی استان و نیز فراهم کردن نیازها و امکانات مورد استفاده پژوهشگران و قرآن پژوهان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: سعی می شود کتابخانه تخصصی قرآن کریم بجنورد در آینده به کتابخانه دیجیتال نیز مجهز شده تا عموم قرآن پژوهان از سراسر دنیا بتوانند از منابع این کتابخانه مرجع استفاده کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات