۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۶۹۱۰۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی مطرح کرد؛

کمبود مبلغ مشکل جدی آذربایجان غربی/ لزوم توجه مسؤولان به حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به کمبود مبلغ در استان آذربایجان غربی، گفت: در سطح استان روستاهایی وجود دارد که با وجود خانه عالم در آن روستاها، مبلغی برای استقرار نداریم.
فعاليت تبليغي

حجت الاسلام حیدر عباسی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: به این زودی نمی توانیم کمبود ها را جبران کنیم چرا که با ورود طلاب به عرصه تبلیغ، حداقل 10 سال باید تعلیم و تربیت شوند.

 
وی با اشاره به کمبود مبلغ در استان آذربایجان غربی، گفت: در سطح استان روستاهایی وجود دارد که با وجودخانه عالم در آن روستاها، مبلغی برای استقرار نداریم.


معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی یکی از مهم ترین علل کمبود مبلغ در استان آذربایجان غربی را وجود برخی مشکلات تبلیغ دانست و گفت: یکی از مشکلات مبلغان قضیه مالی است که باید مسوولان به حوزه های علمیه اهتمام ویژه ای داشته باشند.


وی اظهار داشت: با وجود مشکلات، برنامه های زیربنایی برای افزایش تعداد مبلغان داریم که اجرای این برنامه ها زمانبر است و اعتبارات بالایی را می طلبدکه نیازمند اهتمام ویژه مسوولان است.

 
حجت الاسلام عباسی افزود: برای مقابله با این  برنامه ها باید از روش های به روز و جوان پسند استفاده شود و معارف ناب اهل بیت(ع) به طور صحیح برای آن ها تبیین شود که در این صورت هیچ مشکلی برای جوانان پیش نمی آید.

 

مبلغان حوزه از روش های به روز و جوان پسند در تبلیغ استفاده کنند

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که جذابیت در تصویر و تصویر سازی است، اظهار داشت: کارتن ها و فیلم های هالیوودی از جذابیت بسیار بالایی برخوردارند چرا که در این نوع برنامه ها به صحنه های هوا و هوس دار مد نظر جوانان اهمیت داده می شود.

 
وی اظهار داشت: برنامه هایی از قبیل گفتارهایی باکودکان، اجرای پاورپوینت و استفاده از نمایش نامه ها از جمله برنامه های جذاب  مبلغان استان آذربایجان غربی است.


حجت الاسلام عباسی افزود: در دوران انقلاب مساجد به عنوان پایگاه های مردمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مطرح بودند چرا که جوانان بیشتر اوقات خود را در مساجد می گذراندند.

 
معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به کمرنگ شدن نقش مساجد در بین مردم، گفت: امروزه در کشور و حتی در استان آذربایجان غربی در مورد مساجد، جوانان را محدود کرده و آ ن ها را درک نمی کنیم و در صورت انجام برنامه هایی از آنان حمایت و پشتیبانی نمی کنیم.


وی اضافه کرد: در اوایل انقلاب جوانان کارهای خود را مدیریت می کردند مانند اعلام آمادگی برای جنگ و شرکت در برنامه های مختلف در مساجد که جوانان آن دوران نیز موفق بوده اند.


حجت الاسلام عباسی اظهار داشت: اگر امروز نیز در مسایل فرهنگی و جنگ فرهنگی جوانان را درک کنیم و با حمایت و پشتیبانی، ایمان داشته باشیم که جوانان می توانند برای کارهای خود تصمیم بگیرند اکثر مشکلات حل می شود.


وی افزود: برعکس حمایت و پشتیانی، هیأت امنا و خادمان مسجد 10 دقیقه بعد از نماز درب مسجد را می بندد و جوانان برای دور هم جمع شدن به کلوپ ها، قهوه خانه ها و غیره پناه می برند که موجب می شود جوانان از فواید مسجد بهره منده نشده و به راحتی مورد هجمه های دشمن قرار گیرند./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات