۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۶۹۱۴۶
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگاران:

مجلس به دنبال یک سخن واحد در موضوع هسته‌ای است/ بهتر بود نماینده دولت همکاران خود را در مجلس یاری می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای را پشتوانه ای برای دولتمردان و مردان دیپلماسی دانست و اصلاحات اعمال شده در این طرح را برای باز گذاشتن دست تیم مذاکره کننده ارزیابی کرد.
علاءالدين بروجردي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علاءالدین بروجردی پس از تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستآوردها و حقوق هسته ای ملت ایران در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا این موضوع که توافق‌نامه ژنو باید در مجلس به تصویب برسد، به صراحت در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای قید نشده است، گفت: در دو اصل مهم 77 و 125 قانون اساسی صریحاً به این مورد تاکید شده است، بنابراین چون نیاز به اختصار بود و در آن دو اصل به این موضوع تاکید شده دیگر نیازی به طرح مجدد آن در این طرح نبود.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین با توجه به همان دو اصل قانون اساسی و این که ما خود نیز این موضوع را جدای از آن اصول تصویب کردیم، این اقدام مضاعفی بود در جهت الزام اجرایی شدن قانون اساسی که مورد تاکید است.

 

وی در خصوص علت مخالفت انصاری نماینده دولت در صحن علنی مجلس قبل از تصویب این طرح، تصریح کرد: البته برخی نمایندگان نیز در این جلسه نظراتی داشتند و چون ما به دنبال یک سخن واحد هستیم، حق این بود که نماینده دولت نیز همکاری می‌کرد و ما باید در خصوص مسائل هسته‌ای یکپارچگی را به نمایش بگذاریم، از این‌رو نماینده دولت باید با این موضوع همراهی می‌کرد.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی درخصوص اهمیت این طرح و تاثیر آن بر روند مذاکرات هسته‌ای گفت: بنده معتقدم که این طرح پشتوانه جدیدی برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایجاد می کند؛ به عبارت بهتر تیم مذاکره کننده علاوه بر اینکه خطوط قرمزی که توسط شورای عالی امنیت ملی به آنها ابلاغ شده و آنها موظف به اجرای آن هستند، امروز مجلس نیز به کمک آنها آمد تا طرف‌های مقابل مذاکره بدانند که موضوع بسیار جدی است و مجلس به کمک تیم مذاکره کننده ذره ای از حقوق ملت ایران عقبنشینی نخواهند کرد.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصلاحاتی در این طرح ایجاد شد تا دست تیم مذاکره‌کننده نیز باز باشد./858/پ202/ج

ارسال نظرات