۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۶۹۷۷۷
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

قوه قضائیه و نیروی انتظامی بازوان اصلی حکومت در حفظ امنیت هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی دو نهاد قوه قضائیه و نیروی انتظامی را بازوان اصلی حکومت در حفظ امنیت و سلامت جامعه دانست و گفت: همه نهادها باید این دو دستگاه را در انجام درست وظایف خود یاری کنند.
رييس کل دادگستري آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، توکل حیدری رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: امام راحل(ره) فرمودند: "سلامت و سعادت جامعه و تمامیت حکومت اسلامی در گرو سلامت قوه قضائیه است و این سلامت و سعادت جامعه را قوه قضائیه باید تامین کند، اگر قوه قضائیه سالم بماند دیگر قوا نیز سالم می مانند، ولی اگر این قوه نفوذ پذیر و تحت تاثیر سایر قوا یا اشخاص باشد، سایر قوا نیز سلامت خود را از دست می دهند".

 

وی ادامه داد: کسانی که در این قوه فعالیت می کنند باید متوجه حساسیت موضوع و اهمیت کار خود باشند و قدر جایگاه خود را دانسته و آن را با ثمرات بیهوده مادی عوض نکنند.

 

وی با تاکید بر اینکه امکانات و اعتبارات لازم باید در اختیار دستگاه قضائی قرار گیرد، گفت: وجود امکانات و اعتبارات به حد نیاز، ما را در انجام دقیق وظایف یاری می رساند.

 

وی با تأکید بر این که دیدن نیمه خالی لیوان و عدم توجه به عملکردهای موفق قوه قضائیه بی انصافی است، گفت: نهاد قوه قضائیه در کنار عملکردهای منفی خود که آن هم بنا به دلایلی از جمله کثرت پرونده و عدم وجود امکانات و قضات به تعداد کافی است، عملکردهای مثبت بسیاری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حیدری دو نهاد قوه قضائیه و نیروی انتظامی را بازوان اصلی حکومت در حفظ امنیت و سلامت جامعه دانست و گفت: همه نهادها باید این دو دستگاه را در انجام درست وظایف خود یاری کنند.

 

وی به نقش قوه قضائیه در ایجاد امنیت و آرامش و مقابله با اغتشاش و هرج و مرج در جامعه پرداخت و اظهار داشت: هر چند که بخش محدودی از پرونده هایی که وارد این نهاد می شوند مربوط به مسایل امنیتی است، اما حل مشکلات ریز جامعه مانند؛ پرونده های خانوادگی و مالی نیز در حفظ ثبات و امنیت در جامعه بسیار موثر است.

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد:  اگر مسائل ریز در جامعه از سوی این دستگاه حل نشود و یا قوه قضائیه برای مدتی تعطیل شود، آیا در این صورت مردم خود اقدام به حل مشکلاتشان نمی کنند؟ در جامعه ای که نهادی دولتی و قدرتمند برای حل تنش ها نباشد در این صورت قانون جنگل حاکم شده و قدرتمندان بر ضعفا چیره شده و ظلم و بی داد از حد و اندازه خود خارج می شود.

 

حیدری دلیل هجوم پرونده های بسیار زیاد به دادگستری ها را نشان از اعتماد مردم به این نهاد دانست و ابراز داشت: اگر مردم به این نهاد اعتماد نداشتند برای حل مشکلات خود راه حلی غیر از رجوع به این نهاد را در پیش می گرفتند ولی امید به احقاق حق خود و حل مشکلات شان آنان را به سمت ما سوق می دهد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات