۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۶۹۹۷۳
امام جمعه موقت تبریز:

دشمنی های آمریکا هنوز از یاد ملت مسلمان ایران نرفته است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آل هاشم گفت: مخالفت با ملى‏شدن صنعت نفت، صدور قطعنامه در شوراى امنیت سازمان ملل علیه ملت ایران، کودتاى 28 مرداد، حمایت از دولت طاغوتى پهلوى، تحمیل جنگ نابرابر 8 ساله با میدان‏دارى صدام تنها بخشی از جنایات شیطان بزرگ، آمریکاست.
آيت الله محمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان نظام در ماه مبارک رمضان، گفت: فرامین ایشان بسیار کامل، جامعه و نقشه راه نظام بود که از اهمیت بسیار فوق العاده ای برخوردار است و باید آویزه گوش مسؤولان قرار گیرد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری با صراحت و شفافیت تمام خطوط قرمز مذاکرات هسته ای را مشخص کردند و مسؤولان و تیم مذاکره کننده باید به تمامی فرامین ایشان توجه کرده و مو به مو اجرا کند.

 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به تاریخچه دشمنی های خصمانه آمریکا با ملت ایران، گفت: اگر نیم‏نگاهى به پیشینه تاریخى مواجهه آمریکا با کشورمان ایران، بیاندازیم، این حقیقت را روشن مى‏سازد که آمریکا جز به منافع خویش نیاندیشیده است و تنها آرزویش تسلیم ذلیلانه ملت مسلمان و شریف ایران است.


وی افزود: مخالفت با ملى‏شدن صنعت نفت در ایران، صدور قطعنامه در شوراى امنیت سازمان ملل در تاریخ 1950 میلادى علیه ملت ایران، کودتاى 1953 میلادی برابر با 28 مرداد سال 1332علیه دولت منتخب مردم، حمایت از دولت طاغوتى پهلوى، تحمیل جنگ نابرابر 8 ساله با میدان‏دارى صدام که با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفت تنها بخش از جنایات شیطان بزرگ، آمریکاست.


آیت الله آل هاشم اضافه کرد: حمایت آمریکا از رژیم بعث و صدام و تحمیل هشت سال جنگ به ملت مسلمان ایران، سبب شد افزون بر 300 هزار شهید و یک میلیون مجروح و دو میلیون آواره، حدود 1000 میلیارد دلار به کشورى که تازه از زیر بار رژیم منحوس پهلوى خارج شده بود، خسارت وارد کند.


وی بیان کرد: ملت مسلمان و شریف ایران و آزادیخواهان جهان هنوز فراموش نکرده اند که در دوران تجاوز رژیم بعث عراق به ایران، آمریکا و غرب، تکنولوژى و مواد سلاح‏هاى شیمیایى و کشتار‏ جمعی در اختیار رژیم صدام قرار دادند و به همین جهت، صدام با به‏کارگیرى سلاح هاى شیمیایى، جنایات غیرقابل وصفى را نه تنها نسبت به ملت ایران، بلکه مردم عراق در حلبچه و... هم مرتکب شد.


امام جمعه موقت تبریز افزود: بمباران‌هاى مناطق مسکونى و تأسیسات نفتى و زیرساختى ایران، تماماً با حمایت و نقشه های آمریکا در جریان جنگ تحمیلى انجام مى‏گردید که خود جای تامل دارد.


وی افزود: در همین دوران بود که هواپیماى غیر نظامی و مسافربرى جمهورى اسلامى ایران بر فراز آب هاى خلیج فارس با 290 سرنشین بى‏گناه از مردم عادى سرنگون شد.


آیت الله آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فضیلت های ماه رمضان گفت: ماه رمضان فضایل زیادی دارد، اگر مسلمانان همه آنها را بدانند سبب تشویق بیشتر برای روزه گرفتن می شود.


وی افزود: ماه رمضان، ماه قرآن و ماه معنویت و تقرب جستن به سوی خداوند است و از برتری هایی که ماه رمضان بر سایر ماه های دیگر دارد نزول قرآن در این ماه است.


امام جمعه موقت تبریز، بسته شدن درهای آتش جهنم و باز بودن درهای بهشت را از دیگر فضیلت های این ماه دانست و تأکید کرد: ماه رمضان تنها ماهی است که به فرموده پیامبر اسلام(ص) ابتدای آن رحمت، وسط آن برکت و پایان آن مغفرت است.


وی با اشاره به این‌که رمضان یک سفره گسترده است، گفت: برای روزه دار هنگام افطارش دعایی است که رد نمی شود و فرشتگان برای روزه دار تا وقتی که افطار می کند استغفار می کنند.


آیت الله آل هاشم، همچنین در خصوص فواید ماه رمضان ابراز داشت: روزه، سپری در برابر گناه و آتش جهنم و امیال است و در روز قیامت شفاعت کننده است و انسان را به خیر و طاعت دعوت می کند.


وی ادامه داد: روزه انسان را بر صبر، شکیبایی و کنترل نفس تشویق می کند و نفس انسان در ماه رمضان به واسطه روزه، خود را به پرهیز کردن عادت می دهد و اطاعت کردن را یاد می ‌گیرد.


امام جمعه موقت تبریز در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید بهشتی، گفت: شهادت شهید بهشتی موجب تقویت نظام اسلامی شد، چرا که ملت مسلمان ایران بار دیگر بر حقانیت نظام اسلامی ایمان آوردند و پی به جنایات کشورهای استکباری به ویژه شیطان بزرگ، آمریکا بردند.


وی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی، در تدوین قانون اساسی و تثبیت این نظام زحمات فراوانی کشید و به تعبیر امام (ره) بهشتی یک ملت بود و خار چشم دشمنان محسوب می شد.


آیت الله آل هاشم افزود: قوه قضاییه در نظام اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید تلاش شود تا حتی یک حق نیز در آن پایمال نشود، چرا که زیبنده نظام اسلامی ایران نیست و باید بیش از پیش تلاش شود.


وی با اشاره به سنت حسنه گلریزان و آزادسازی زندانیان، گفت: شریک بودن در آزادی زندانیان بی گناه، ثواب عظیمی را به دنبال دارد و خوشا به حال آنهایی هایی که به افراد بی گناه و محروم کمک می کنند.


امام جمعه موقت تبریز در پایان با انتقاد از برخس ریخت و پاش ها و اسراف هایی که در مهمانی ها و...صورت می پذیرد، خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان باید از اسراف جلوگیری کرد و باید کسانی را که با نان خالی افطار می کنند شناسایی کرده و در جهت کمک به این افراد گام برداشت./853/پ201/ب4

ارسال نظرات