۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۶۹۹۹۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد؛

مشکلات با دل بستن به لغو تحریم ها حل نمی شود/ اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که صنعت، تجارت و زندگی مردم باید با اقتصاد مقاومتی قوت بگیرد، گفت: این که خیال بکنیم دشمن گره از کار ما باز می‌کند و با برداشتن تحریم مشکلات کشور حل می‌شود یک خیال واهی است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، مالک بر نفس شدن و مهلت ندادن به دشمن درون و بیرون و تبعیت نکردن از هواهای نفسانی را از مهم‌ترین دغدغه‌های اهل تقوا برشمرد و اظهار داشت: اجازه ندهید شهوات و هوای نفس در درون شما قوت پیدا کنند که اگر این چنین شد آرام آرام مالک انسان می شوند و دیگر نمی‌توانی در برابر او ایستادگی کنی و وای به حال کسی که نفس، شهوت، گناه مالک او بشود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به 5 تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: همه می ‌دانید که مواد مخدر یک بلای خانمان سوز است که هم ضایعات و تلفات فراوانی از نیروهای مبارزه کننده با این ماده کشنده و نابوده کننده و هم از جوانان و انسان‌های غافل و خانواده‌هایی که بی تفاوت هستند گرفته و به دنبال داشته است.

 

امام جمعه شهرکرد با قدردانی و خداقوت به همه کسانی که در این عرصه مبارزه و مقاومت می کنند، کشفیات مواد مخدر در این استان را مطلوب دانست و گفت: دولت مردان و دستگاه‌ها باید نسبت به مواد مخدر حساس باشند و مراقبت‌های لازم را انجام بدهند اما حساسیت مردم و خانواده‌ها در این رابطه باید به مراتب بیشتر باشد و اجازه ندهند این بلای خانمان‌سوز گرد افرادی که با آن ها مرتبط هستند راه پیدا کند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین نکونام هر کس در این وادی افتاد و گرفتار مواد مخدر شد، نابود می شود و هر چقدر هم تلاش برای برطرف کردن کامل آن از خود کند دیگر نمی تواند قد راست کند؛ بنابراین خانواده ها باید مراقب باشند.

 

وی، دهم رمضان المبارک، سالروز وفات حضرت خدیجه(س) را یادآور شد و از این بانوی مکرمه به عنوان الگویی بزرگ و بی‌بدیل برای زنان و دختران امروز جامعه یاد کرد و گفت: این بانوی بزرگ برای همه بانوان امروز جامعه ما به ویژه متمکنین یک الگوی ویژه محسوب می‌شود چراکه توانست در دوران جاهلیت و قبل از اسلام پاک و سالم زندگی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که حضرت خدیجه(س) به همگان ثابت کرد که در بدترین و سخت شرایط هم می‌توان پاک و سالم زندگی کرد، اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) یک بانوی خوش‌ فکر، حقیقت ‌جو با فطرتی پاک و سالم بود و از همین رو زمانی که ندای محمد امین(ص) را شنید نه یک دل و صد دل بلکه با تمام وجود شیفته و عاشق او شد چرا که هر کس فطرت سالم داشته باشد شیفته پاکان عالم می‌شود.

 

خطیب جمعه شهرکرد خطاب به بانوان و دختران جوان تأکید کرد: بدانید و آگاه باشید که با حیاء، عفیف بودن، پاک دامنی هم می‌توان زندگی سالم و الهی داشت و در برابر سختی‌ها و مشکلات فائق آمد، تنها شرط تحقق این مهم آن است که اراده کنیم و از این فرصت زیبا و خوبی که نظام اسلامی در اختیار ما قرار داده است بهره ببریم.

 

این مقام مسؤول با یادآوری این که حضرت خدیجه(س) اموالش را برای تقویت و ترویج دین خدا فدا کرد، افزود: بانوان توانمند و متمکن  از لحاظ مالی، با الگوگیری از این بانوی فداکار اسلام، دارایی‌های خودشان را در راه تقویت و ترویج دین اسلام صدقه جاریه کنند تا عاقبت به خیر و سعادتمند شوند.

 

وی در ادامه به 11، 7 و 6 تیرماه سال 1360 سالروز شهادت شیخ صدوق، سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب و شهادت شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این روزها بیانگر خباثت منافقان و گروهای تروریستی است که حامی صدرصد آن‌ها استکبار جهانی بوده و هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که شهید بهشتی مظلوم بود و همچنان نیز هست، تصریح کرد: هنوز مانده که گرد و غبار مظلومیت از چهره این شخصیت فهیم، مبارز، عالم و وارسته برداشته و کنار برود.

 

امام جمعه شهرکرد، بنیانگذاری دستگاه قضا را یکی از خدمات بزرگ و شایسته شهید بهشتی به نظام اسلامی دانست و گفت: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است که دستگاه قضایی به خود و عملکردش مراجعه کنند و پرونده اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته را مورد بررسی قرار بدهد و در سایه همین بررسی‌ها نقاط قوت و برجسته که به لطف الهی کم نیستند و از مهم‌ترین آن ها می‌توان به برخورد صریح و قاطعانه با دانه درشت‌ها اشاره کرد را تقویت کنند و همچنین نقاط ضعف و نواقصی که وجود دارد را نیز روز به روز کمتر و از بین ببرد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به 10 تیرماه، روز صنعت معدن و تجارت، سخنان روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی سران قوا و مسؤولان و مدیران ارشد نظام را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبر معظم انقلاب ائمه‌ جمعه و همه‌ کسانی که سخن آنان در میان مردم تأثیرگذار است را بر ترویج‌ اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

 

وی با تأکید بر این که صنعت، تجارت و زندگی مردم باید با اقتصاد مقاومتی قوت بگیرد، افزود: این که خیال بکنیم دشمن گره از کار ما باز می‌کند و با برداشتن تحریم مشکلات کشور حل می‌شود یک خیال واهی است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ما مذاکره را دنبال می‌کنیم اما به آن امید نبسته‌ایم چرا که می‌دانیم دشمن مکار و کینه‌توز است و اگر مسئله هسته‌ای هم حل شود بهانه‌ای دیگر برای ادامه دادن تحریم‌ها می آورد و به هیچ عنوان حاضر نیست نظام اسلامی و ارزش‌های انقلابی ما را تحمل کند؛ بنابراین باید به اقتصاد مقاومتی دل بست و آن را جدی گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای، حمایت و پشتیانی رهبری از اعضا و تیم مذاکره کننده هسته ای را یک سرمایه و پشتوانه عظیم برای آنان دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هم از اعضای تیم مذاکره کننده و هم از راهی که آن ها دنبال می کنند تجلیل و حمایت کردند.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای قدر این سرمایه عظیم را بدانند و محکم و استوار در برابر دشمنان ایستادگی کنند و از هیچ چیز باکی نداشته باشند و بدانند که مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه به نیتجه نرسد هر دو برای ما خیر است.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: اگر مذاکرات هم به جایی نرسید سخن منطقی ما به عنوان یک ملت اهل مذاکره و گفتگو اما ایستاده و مقاوم و کوتاه نیامده از اصول و ارزش ها اثبات خواهد شد.

 

وی در ادامه به نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) و نامگذاری این ایام به نام هفته اکرام و اطعام نیازمندان اشاره کرد و گفت: هفته اطعام را درک کنیم و کمک به فقرا و نیازمندان را جدی بگیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: اگر کسانی در این استان مسافر هستند نباید علنی روز خواری و حرمت شکنی بکنند که در همین راستا و برای مراقبت و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان, مسؤولان و آمران به معروف نیز باید تدابیری داشته باشند./9457/پ201/ب4

ارسال نظرات