۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۷۰۲۸۰
امام جمعه اهر:

نقش قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: قوه قضائیه ضامن اقامه عدل در جامعه محسوب می شود و امروز نقش این قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است.
قوه قضائيه

حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه شهدای هفتم تیر، آیت الله بهشتی(ره) و 72 تن از یاران حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: شهید بهشتی شخصیتی متفکر و خوش فکر بود که در برقراری نظام جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشته است.


وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی را که خون بهای شهداست، تدوین کرد، این در حالیست که قبل از انقلاب نیز مجاهدت و روشنگری این عالم متفکر و اندیشمند بر کسی کسی پوشیده نیست، اما این شخصیت مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید.


امام جمعه اهر با بیان این‌که شهید بخشتی خار چشم دشمنان بود، تصریح کرد: دشمن به خیال خود می خواست با شهادت آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی و امثال علمای مجاهد و شهدای محراب جمهوری اسلامی ایران را به صورت تدریجی از بین ببرند، غافل از این‌که خون شهدا عامل بصیرت ملت ایران بوده است.


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در آن زمان فرمودند که جمهوری اسلامی به خود من هم وابسته نیست و مردم مسیر خود را یافته و شناخته و می بینید که مردم به راه خود ادامه دادند و آیات الهی مردم را اداره کردند و از این پس نیز همین طور خواهد بود.


وی همچنین با تبریک روز قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مسأله قضاوت یکی از امور بسیار مهم، حساس و سخت بوده و تکلیف اصلی قوه قضائیه برقراری قسط و عدل است، در حقیقت قوه قضائیه ضامن اقامه عدل در جامعه محسوب می شود، امروز نقش این قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار چشمگیر و قابل تقدیر می باشد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی خواستار احقاق حق محرومین و افراد بی بضاعت در جامعه از سوی قوه قضائیه شد و تصریح کرد: طوری نشود که خدای ناکرده حق مظلومان پایمال شود و صاحبان قدرت و ثروت با حق و حقوق مظلومان به نان و نوایی برسند.


حجت الاسلام حاجی زاده افزود: رهبری فرمودند؛ عدالت باید در زندگی مردم ملموس شود؛ طوری شود که هر کس که مورد ستمی کوچک یا بزرگ قرار گرفت، فروغ امیدی در دل او باشد که حالا می روم به قوه قضائیه مراجعه می کنم و داد خود را می ستانم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات