۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۷۰۳۳۲
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

تشریح سیره عملی علمای بزرگ شیعه در برنامه تلویزیونی ضیافت

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و تهیه کننده برنامه تلویزیونی ضیافت این برنامه را در جهت معرفی الگوهای مناسبی در اخلاق و رفتار به جامعه معرفی کرد و گفت: سمبل سازی و الگو سازی از علما و مراجع تشیع از سیاست‌های سازمان بویژه شبکه قرآن است.
شبکه قرآن و معارف سيما
سید افضل میرلوحی نویسنده و تهیه کننده برنامه تلویزیونی ضیافت که از شبکه قرآن در حال پخش است در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: امسال دومین سال پخش این برنامه تلویزیونی است که در ماه رمضان به روی آنتن می‌رود.
 
نویسنده و تهیه کننده برنامه تلویزیونی ضیافت ادامه داد: سال گذشته سی نفر از علمای بزرگ و مراجع تشیع به وسیله فرزندان، نوادگان یا شاگردانشان معرفی شدند؛ در این برنامه‌ها سعی شد تا مردم افزون بر آشنایی با تاریخچه زندگی این بزرگان با سیره عملی ایشان نیز آشنا شوند.
 
میرلوحی افزود: برنامه ضیافت سال گذشته به زندگی آیات عظام بهجت، شاه آبادی، ‌گلپایگانی، مرعشی و دیگر بزرگان پرداخته بود ولی امسال با مقداری فاصله بیشتر در طول تاریخ به سراغ افرادی مانند علامه وحید بهبهانی، صاحب عروه، صاحب کفایه، آخوند خراسانی، آقاسید احمد خونساری، شهید صدر، آقاسید ابوالحسن اصفهانی و شخصیت‌هایی از این دست رفته است.
 
وی اظهار داشت: برنامه ضیافت قصد دارد که به سیره و نکات برجسته اخلاقی بزرگان جهان اسلام بپردازد و در راستای سمبل سازی و الگو سازی مناسبی در جامعه بکوشد؛ این سمبل و الگو سازی اخلاقی جزو اهداف سازمان صدا و سیما، به ویژه شبکه قرآن است.
 
نویسنده و تهیه کننده برنامه تلویزیونی ضیافت تصریح کرد: به نظر بنده و همکارانم در شبکه قرآن و گروه علوم قرآنی با استفاده از این برنامه می‌توان مراجع، بزرگان و اهل علم درجه یک تاریخ تشیع را می‌توان به عنوان الگوهای مناسبی در اخلاق و رفتار به جامعه معرفی کرد.
 
میرلوحی خاطرنشان کرد: 50 نفر از علمای اسلام در نظر بوده است که با کمک شورای سوژه و مشورت‌های انجام شده در اتاق فکر در نهایت این افراد به سی نفر تقلیل یافتند تا بتوان در هر شب‌ ماه مبارک رمضان به شخصیت یکی از این بزرگان پرداخت./836/ت302/ف
ارسال نظرات