۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۷۰۳۴۸
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

دشمن با هدف گرفتن حجاب و عفاف در صدد از بین بردن بنیان های خانواده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ریشه بسیاری از مشکلات در جامعه را در عدم توجه به حجاب و عفاف دانست و گفت: دشمن با هدف گرفتن حجاب و عفاف در صدد از بین بردن بنیان های خانواده است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل عصر امروز در جمع مردم روزه دار اردبیل در مسجد میرزا علی‌اکبر این شهر با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه به عدم توجه به حجاب و عفاف باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: افرادی که به ‌طرق مختلف بی‌حجابی را آزادی زنان جلوه می‌دهند قطعا قصد فروپاشی نظام تربیتی خانواده را دارند.

 

وی با بیان اینکه خانواده‌ها و به ‌ویژه زنان باید در برابر تبلیغات سوء دشمنان هوشیار باشند، افزود: دشمن با روش‌هایی چون تولید لباس‌های غیراسلامی و زننده مصیبت بزرگی را گریبان گیر خانواده‌ها می‌کند و بدین ترتیب امنیت زنان دچار آسیب شده و نهاد خانواده از هم می‌پاشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی زن را شریف‌ترین موجود خلقت خواند و تصریح کرد: در دنیا علیه زنان خشونت‌های مختلفی رخ می‌دهد که ناشی از عدم توجه به پوشش آنها بوده که بررسی‌ها نشان داده امروز کشورهای خارجی نیز متوجه اهمیت حجاب زنان شده‌اند و با تأکید به این مسأله قصد دارند زنان و جامعه خود را در برابر شخصیت‌های مبتذل مصون نگه دارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل حجاب و پوشش را محدودیت قدسی و فطری دانست و گفت: این مسأله همچون رعایت حقوق دیگران محدودیتی است که به ‌نفع تمامی افراد جامعه بوده و از وقوع بسیاری از جرایم پیشگیری می‌کند.

 

وی خواستار توجه جوانان در انتخاب همسر با توجه به تربیت خانوادگی و میزان درک و فهم طرفین شد و اظهار داشت: متأسفانه امروزه جوانان با الگوگیری از شبکه‌های ماهواره‌ای جذب زیبایی‌های ظاهری شده و در نهایت بعد از گذشت مدتی دچار آسیب جدی می‌شوند.

 

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه انسان برای بهره‌مندی از لذات معنوی خلق شده است، افزود: خداوند برای استفاده از این لذات معنوی اسباب و قابلیت آن را در وجود ما خلق کرده است به ‌طوری که با کوچک ترین درک این لذت ترک آن برای فرد غیرممکن می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به فرمایش امیر مؤمنان حضرت علی(ع) که فرموده‌اند؛ خداوندا مرا در آتش جهنم بسوزان اما لحظه‌ای لذت عبادت خود را از من مگیر، بیان کرد: لذت نماز و ایستادن در برابر عظمت الهی آن‌قدر زیبا است که به هیچ عنوان نمی توان آن را وصف کرد.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کلام علامه طباطبایی در تقسیم‌بندی لذات معنوی، تصریح کرد: از نگاه علامه طباطبایی لذت «وجود» جزو شیرین‌ترین لذات معنوی است که انسان را مالک جسم خود از جمله چشم و زبان و رعایت حقوق اجتماعی دیگران می‌داند و او را دعوت به انجام اعمال شایسته می‌کند.

 

وی با بیان اینکه انسان با انجام دادن کارهای عام‌المنفعه و خیرات نیز به لذات معنوی دست پیدا می‌کند، گفت: سرمایه‌گذاری برای اشتغال بیکاران، کمک برای جوانان در راستای تشکیل خانواده و در اصل حفظ عزت، لذتی دارد که وجود فرد را به خداوند متصل می‌سازد./937/پ202/ح

ارسال نظرات