۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۷۰۴۱۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت‌های قابل‌توجه بقاع متبرکه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون بیش از هزار نفر در جوار بقاع متبرکه استان اطعام شده‌اند.
گرايلي اوقاف خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، صبح امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی قابل‌توجه بقاع متبرکه در اجرای برنامه‌های مختلف گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از هزار نفر در جوار بقاع متبرکه اطعام شده‌اند.

 

وی بقاع متبرکه را جایگاه و مأمن دوستداران اهل‌بیت(ع) و محل تجمع اهل توحید و واصلان حق دانست و تصریح کرد: هر شهر و دیاری که در آن چراغ بقعهای روشن‌شده، مظاهر پیشرفت، ترقی و سعادت بشری سریع‌تر در آن شهر و دیار فراهم‌شده است و با توجه به آیات قرآن‌ کریم تعظیم و تکریم این بزرگواران سبب جلای دل و روشنی دیدگان میشود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت تبدیل بقاع به قطب فرهنگی افزود: افزایش ارتقای آشنایی با بقاع متبرکه و زندگانی معصومین(ع) و فرزندان ایشان و گام برداشتن در این راستا و اسوه قرار دادن عملی و الگو گیری از افعال و صفات الهی آن انسان‌های بلندمرتبه ایجاب می‌کند بقاع به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

 

حجت‌الاسلام گرایلی اظهار کرد: توقعات و انتظارات مسؤولان و مردم علاقه‌مند به خاندان عصمت و طهارت(ع) محدودیت منابع مالی و این که اداره اوقاف و امور خیریه به‌تنهایی نمی‌تواند این امر مهم را به سرانجام رساند و نیاز به ستاد هماهنگی برای رسیدن به اهداف را موردنظر دارد.

 

وی افزود: این ستاد می‌تواند با حضور استاندار و امام‌جمعه و عضویت نهادهای مختلف تشکیل و از ظرفیت نهادهای اجرایی و سازمان‌ها در راستای این موضوع استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به برنامه‌های درخواستی برای همکاری سایر سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: تأمین آب سالم، روشنایی، وسایل گرمایشی و سرمایشی ایجاد مراقبت و حفظ امنیت لازم در پیرامون اماکن متبرکه، احداث سرویس‌های بهداشتی و جمع‌آوری زباله‌ها و ضایعات از محیط بقاع متبرکه و ایجاد فضای مناسب به‌عنوان پارکینگ برای وسایل نقلیه سبک و سنگین و جلوگیری از ایجاد ترافیک با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری از جمله فعالیت‌های موردنیاز در بقاع متبرکه است.

 

حجت‌الاسلام گرایلی ادامه داد: تجهیز بقاع و اماکن متبرکه به وسایل ایمنی و کمک‌های اولیه، تدارک برنامه‌های ویژه کودکان و خردسالان، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در جوار امامزادگان پیشبینی امام جماعت و برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه، نصب شعارنوشته و تابلوهای راهنما در اماکن متبرکه از دیگر فعالیت‌هایی است که نیاز به همکاری سایر سازمان‌ها دارد.

 

وی به فعالیت‌های فرهنگی در بقاع اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی به اماکن مقدسه و مشارکت صداوسیما و خبرگزاری‌ها و مطبوعات در معرفی بقاع متبرکه از برنامه‌های فرهنگی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی انجام‌شده در بقاع متبرکه اظهار کرد: اجرای طرح‌های نوروزی «آرامش بهاری»، سوگواره‌ یاس نبوی، طرح تابستانی نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان، جشن ولایت ‌علوی، اکمال دین نبوی و طرح بصیرت عاشورایی از فعالیت‌های فرهنگی انجام‌شده در بقاع متبرکه استان است.

 

حجت‌الاسلام گرایلی اظهار کرد: راه‌اندازی و تجهیز مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن، ترتیل خوانی، تربیت قاری قرآن، برگزاری کنگره‌ امامان معصوم و امامزادگان(ع) و اعزام مبلغ برگزاری مراسم ولادت و شهادت ائمه(ع) از دیگر برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به وجود امامزادگان در خراسان جنوبی، مساجد و مکان‌های مذهبی مختلف ظرفیت خوبی برای برگزاری برنامه‌های مختلف ایجادشده است اما گاهی شاهد آن هستیم که در فضاهایی غیرازاین اماکن مقدسه برگزار می‌شود.

 

 حجت‌الاسلام گرایلی یادآور شد: باید بتوانیم زمینه حضور مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان را آماده و موانع را برطرف کنیم که در نتیجه آن حضور پررنگ‌تر خواهد شد و برنامه‌های ذکرشده در نتیجه اثر خوبی خواهد داشت که همکاری رسانه در این زمینه از ضرورت زیادی برخوردار است./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات