۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۷۰۶۹۰
استادحوزه علمیه:

رمضان ماه احسان الهی به بندگان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده، گفت: خداوند ماه مبارک رمضان را یکی از راه های احسانش به بندگان قرار داد تا اهل ایمان به رضوان الهی برسند و آن را بر سایر ماه ها برتری داد.
رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه استان و امام جمعه اهر، امروز در برنامه «اوباشدانلیق» شبکه سهند، گفت: دعای 44 آن حضرت در رابطه با ورود ماه مبارک رمضان و استقبال از آن است.

 

وی با بیان این‌که دعای امام سجاد(ع)  در استقبال از ماه مبارک رمضان با حمد و ستایش پروردگار آغاز می شود، افزود: امام سجاد(ع) از 54 دعای موجود در صحیفه سجادیه 10 دعا را با حمد و سپاس الهی آغاز کرده است.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه در ادامه تصریح کرد: مضمون اکثر دعاهایی که با حمد الهی آغاز شده به ابتلائات و امور ناخوشایند باز می‌شود، اما این‌که خداوند انسان را در قواره ابتلاء و امتحان می‌بیند جای سپاس‌گزاری دارد.

 

وی در ادامه ابراز داشت: امام(ع)  در سه جای این دعا از خداوند سپاس‌گزاری کرده که هر سه در اوایل دعا است، ایشان خدای را سپاس گذارده‌اند؛ خداوند حمد و سپاس را به سپاس‌گزاران تعلیم فرموده است، «اَلْحَمْدُلِلَّهِ الَّذى هَدانا لِحَمْدِهِ، وَ جَعَلَنا مِنْ اَهْلِهِ».

 

امام جمعه اهر افزود: سپاس‌گزاری به جهت این‌که خداوند اهل ایمان را به آیین توحید و یکتاپرستی برگزیده است؛ خداوند ماه مبارک رمضان را یکی از راه های احسانش به بندگان قرار داد تا اهل ایمان به رضوان الهی برسند و آن را بر سایر ماه ها برتری داد.

 

وی ابراز داشت: امام سجاد(ع) دعای خود در استقبال از ماه مبارک رمضان را با سپاس‌گزاری افتتاح می‌کند، در حقیقت این سپاس‌گزاری امام(ع) می‌تواند به این دلیل باشد که خداوند انسان را برای چنین آزمونی برگزید./854/پ203/ح

ارسال نظرات