۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۷۰۷۰۶
از 19 تا 21 ماه رمضان؛

9 محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از نوزدهم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان 9 محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد «فتحی عبدالرحمان»، قاری برجسته مصری در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.
محفل انس با قرآن در خراسان شمالي با حضور قاري مصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان، اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان در امامزاده های شاخص استان آغاز شده و همه روزه پیش از افطار تا پایان این ماه نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که مراسم روزانه جزءخوانی قرآن کریم در شش امامزاده شاخص شهرستان های مختلف استان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می شود، افزود: محوری ترین برنامه جزء خوانی قرآن کریم در استان همه روزه در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود که به صورت مستقیم از ساعت 13 از شبکه استانی صدا و سیمای خراسان شمالی(اترک) پخش می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه خاطرنشان کرد: همانند روال سال های گذشته نهاد اوقاف و امور خیریه برای ایام ماه مبارک رمضان برگزاری محافل ویژه انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در امامزاده های شاخص کشور را در دستور کار خود قرار داده که امسال این برنامه در شهرهای مختلف خراسان شمالی از نوزدهم تا بیست و یکم ماه رمضان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در سه روز مزبور در قالب طرح ضیافت الهی در مجموع 9 محفل انس با قرآن با حضور استاد «فتحی عبدالرحمان»، قاری برجسته مصری در امامزاده های شاخص شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه، فاروج، گرمه و جاجرم استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ضمن تشریح این برنامه ها، اظهار کرد: پانزدهم تیرماه، مصادف با نوزدهم ماه رمضان سه محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در خراسان شمالی برگزار می شود که نخستین محفل انس ساعت 13 بعد از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع) ایور شهرستان گرمه برگزار شده و بعد از آن هم از ساعت 18 محفل انس با قرآن کریم در شهرستان جاجرم و در محل امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در این تاریخ از ساعت 21 و بعد از ضیافت افطار، محفل انس با قرآن با حضور این قاری بین المللی در شهرستان اسفراین به میزبانی حرم مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که در دومین روز حضور استاد «فتحی عبدالرحمان»، قاری برجسته مصری در خراسان شمالی نیز سه محفل انس با قرآن کریم برگزار می شود، افزود: شانزدهم تیرماه برابر با بیستم ماه رمضان از ساعت 13 بعد از اقامه نماز ظهر و عصر محفل انس با قرآن با حضور این قاری مصری در شهر صفی آباد اسفراین، ساعت 18 در بجنورد در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) ویژه اساتید و قاریان و ساعت 21 بعد از نماز مغرب و عشا نیز در همین محل ویژه عموم مردم برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در روز هفدهم تیرماه، بیست و یکم ماه رمضان نیز سه محفل انس با قرآن با حضور این قاری مصری در شهرهای آشخانه، شیروان و فاروج برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: در این روز محفل انس با قرآن بعد از نماز ظهر و عصر در شهرستان مانه و سملقان به میزبانی حرم مطهر امامزاده سیدمحمد(ع)، از ساعت 18 در شیروان به میزبانی حرم امامزاده حمزه رضا(ع) و از ساعت 21 نیز در شهرستان فاروج در محل مسجد جامع شهر تیتکانلو برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: البته در شب 21 ماه مبارک رمضان، افزون بر حضور قاری مصری در استان و برگزاری محافل انس با قرآن، استاد سیدجواد حسینی، قاری بین الملی کشور نیز به همراه گروه تواشیح برتر کشوری در محل حرم حضرت سیدعباس(ع) بجنورد به اجرای برنامه می پردازند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همچنین محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری که روز بیستم ماه رمضان بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حرم مطهر این امامزاده برگزار می شود، افزون بر پخش از شبکه استانی صدا و سیمای خراسان شمالی، به صورت زنده و مستقیم از شبکه سراسری قرآن نیز پخش خواهد شد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات