۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۷۰۷۶۸
امام جمعه میانه:

مصرف گرایی سبب تخریب رشد، توسعه و از بین رفتن منابع ملی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میانه مصرف گرایی را عامل تخریب رشد، توسعه و از بین رفتن منابع ملی عنوان کرد و گفت: مصرف‌گرایی از گناهانی است که مورد نهی شدید خداوند متعال واقع شده است، قرآن کریم این آمر را به قدری ناپسند می‌داند که از اسراف کنندگان به برادران شیطان تعبیر آورده است.
مصرف‌گرايي
حجت‌الاسلام حامدی، امام جمعه میانه در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، مصرف گرایی را عامل تخریب رشد، توسعه و از بین رفتن منابع ملی عنوان کرد و گفت: مصرف‌گرایی از گناهانی است که مورد نهی شدید خداوند متعال واقع شده است، قرآن کریم این آمر را به قدری ناپسند می‌داند که از اسراف کنندگان به برادران شیطان تعبیر آورده است.
 
وی اعتدال و میانه روی در مصرف را از ارکان زندگی دینی و سبک زندگی اسلامی دانست و ابراز داشت: بی توجهی به اقتصاد و میانه روی در مصرف، ریخت و پاش و مصرف بی‌جا نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است، مصرف گرایی، سبب عدم پاسخ گویی منابع متناسب با نیازها می‌شود.
 
امام جمعه میانه در تشریح ابعاد صرفه‌جویی، افزود: صرفه جویی سخت گیری نیست، تفسیر صحیح از صرفه جویی و تبیین دقیق معنای آن عامل انگیزش اجتماعی در توجه به این امر است.
 
وی با بیان این‌که تعداد ادارات و وزارت‌خانه‌های دولتی تنها پنج درصد جامعه را تشکیل می دهند، تصریح کرد: با این وجود سهم مصرف انرژی دولت 22 درصد از مصرف کل کشور است.
 
حجت الاسلام حامدی توجه دولت به صرفه جویی و مصرف صحیح را، الگو برای مردم عنوان کرد و اظهار داشت: مردم نظاره گر و متوجه به اعمال مسؤولان هستند، شیوه مصرف صحیح دولت در اصلاح الگوی مصرف اجتماعی بسیار مؤثر است.
 
وی اصلاح الگوی مصرف بر اساس آموزه های دینی با فرمول بومی آن را شیوه مناسب جهت مقابله با مصرف‌گرایی دانست و ادامه داد: ارائه الگوی مصرفی مناسب و عملی به ادارات و همچنین مصرف صحیح مردم امری لازم و ضروری است.
 
امام جمعه میانه تأکید کرد: تغییر در فرهنگ مصرف کنونی و ضدارزش نشان دادن مصرف‌گرایی براساس ارزش‌ها و آموزه‌های دینی از مهم‌ترین راه کارهای مقابله با مصرف‌گرایی است./854/ت302/ح
ارسال نظرات