۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۷۰۸۰۳
آیت الله ناصری تبیین کرد؛

دعا؛ تجارتی بی سرمایه

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه توبه را فرصتی برای بازگشت انسان به خداوند ذکر کرد و گفت: خداوند به ما بسیار فرصت داده است، دعا کردن تجارتی است بی سرمایه که خدا در اختیار ما قرار داده است.
آيت الله ناصري استاد اخلاق و عرفان حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، ظهر امروز در جلسه اخلاق خود در مسجد کمر زرین اصفهان، با اشاره به اهمیت صفت تواضع و فروتنی در رستگاری انسان گفت: خداوند به پیامبر اکرم دستور داده است که در برابر مؤمنان متواضع باش و در برابر کفار و دشمنان اسلام متشخص و متکبر ظاهر شو و اجازه گستاخی و غرور به آنها نده.

 

وی در ادامه با بیان این‌که تواضع و فروتنی از صفات بارز انبیا و اولیای خداوند است تصریح کرد: فروتنی و تواضع در قرآن کریم نیز بسیار مورد توصیه قرار گرفته است و در روایات نیز به صورت متواتر بر اهمیت تواضع و پرهیز از تکبر تأکید شده است، انسان باید در رفتار با مؤمنان دارای تواضع باشد و از تکبر و غرور خودداری کند.

 

آیت الله ناصری تواضع و فروتنی را یکی از ویژگی‌های رفتاری ائمه معصومان(ع) دانست و اظهار کرد: اهل بیت با آن همه عظمت و شأنیتی که داشتند با مؤمنان متواضعانه برخورد می‌کردند و این از سیره اهل بیت است که باید در برابر مؤمنان متواضع بود همانطور که تکبر و تشخص در برابر کفار لازم است.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه در ادامه افزود: در عرش الهی سه ملک هستند که از خداوند می‌خواهند افراد متواضع را در دنیا و در میان مردم به جایگاهی رفیع و والا برساند و افرادی را که دارای کبر و غرور هستند را در میان مردم خوار و ذلیل کند.

 

وی با اشاره به اهمیت تواضع و خشوع برای پذیرفته شدن توبه گفت: حضرت عیسی می‌فرمایند خوشابحال کسانی که متواضع هستند و از غرور و تکبر دوری می‌کنند چرا که در بهشت به روی کرسی‌های نورانی خواهند نشست؛ تواضع در کلام همه انبیا و اولیای خدا مانند این کلام حضرت عیسی سفارش شده است و این مطلب بیانگر اهمیت پرهیز انسان از کبر و غرور است.

 

آیت الله ناصری توبه را فرصتی برای بازگشت انسان به خداوند ذکر کرد و افزود: خداوند به ما بسیار فرصت داده است، دعا کردن تجارتی است بی سرمایه که خدا در اختیار ما قرار داده و توبه راهی است برای مغفرت و پاک شدن ما از زنگار گناهان، البته خداوند توبه حقیقی را خواهد پذیرفت و یکی از ملاک‌های توبه حقیقی نداشتن کبر و غرور است./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات