۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۷۱۵۳۵

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ پیام تسلیت امام جمعه قزوین به خانواده شهیدان کبیری، تجهیز حسینیه های شهدای قزوین به کتابخانه و پیام تسلیت استاندار قزوین به خانواده شهیدان کبیری چند خبر کوتاه از قزوین است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پیامی ارتحال پدر شهیدان محمود و محمدرضا کبیری را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

 

انّا لله و انّا الیه راجعون

سردار سرتیپ دوم پاسدار آقای ابوالحسن کبیری

 

بعد از سلام و تحیت

خبر ارتحال والد گران‌قدر دو شهید بزرگوار محمود و محمدرضا و سه جانباز سرافراز دفاع مقدس، موجب تاثر و تالم اینجانب، امت شهیدپرور استان و عموم دلدادگان فرهنگ دفاع مقدس گردید.

 

وجود پر برکت پدران و مادران شهدا، گنجینۀ بزرگی است که عروج هریک از این بزرگواران، محرومیت نسل جوان و عموم مردم را از فیض برکات وجودی این بزرگواران در پی دارد.

 

این مصیبت را به حضرت‌عالی، والده بزرگوار و دیگر اعضای بیت مکرم، تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را در جوار فرزندان شهیدش از خدای متعال خواستارم.

 

حسینه های شهدای قزوین به کتابخانه مجهز می‌شوند

احسان اله لنکرانی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهیداستان قزوین با بیان اینکه حسینیه های شهدا از طرف خانواده های آنان وقف شده است گفت : این اقدام طی تفاهم نامه ادارات کلکتابخانه های عمومی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کتاب خوانی صورت می گیرد.قرار است در مرحله نخست اجرای این تفاهم نامه، 10 حسینیه شهید در استان دارای کتابخانه شوند.

 

وی در ادامه  افزود: برای هر یک از این 10 حسینیه شهید از سوی ادارات کل کتابخانه های عمومی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، 200 جلد کتاب در نظر گرفته شده است.

 

لنکرانی درباره حسینیه شهید زمانی تاکستان اظهار کرد: بر این اساس در ماه مبارک رمضان دو حسینیه شهید علی زمانی در شهرک حیدریه تاکستان و شهید ایمانعلی کاظمی در آبیک به کتابخانه مجهز شدند.

 

شایان ذکر است، کتاب های موجود در این حسینیه ها مربوط به موضوعات مذهبی ، ایثار و شهادت و تفاسیر قرآن است.

 

استاندار قزوین درگذشت پدر شهیدان کبیری را تسلیت گفت

مرتضی روزبه استاندار قزوین روز چهارشنبه با صدور پیامی درگذشت حاج علی اکبر کبیری پدر دو شهید و سه جانباز را تسلیت گفت.

 

در بخشی از این پیام آمده است: درگذشت مرحوم حاج علی اکبر کبیری، از نمونه های پرافتخار صبر و ایثار و پدر بزرگوار شهیدان افتخارآفرین، محمود و محمد رضا کبیری و جانبازان سرافراز حسین، ابوالحسن و ابوالقاسم کبیری موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

 

روزبه در ادامه پیام آورده است: اینجانب ضمن پاسداشت یاد و نام این مرحوم و ارج نهادن به فداکاری های آن پدر ارجمند که با ایمان و اعتقاد راسخ خویش فرزندان شجاع، متین و وارسته ای را برای پاسداری از مرزهای اعتقادی و ملی کشور تقدیم نمود، مصیبت وارده را به مردم شهید پرور استان قزوین، خانواده های معزز شهدا، جامعه مکرم ایثارگران و بالاخص خاندان محترم کبیری تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید و اجر و پاداش الهی را برای بازماندگان مسالت می نمایم.



مرحوم حاج علی اکبر کبیری پدر شهیدان محمود و محمدرضا کبیری و جانبازان حسین، ابوالحسن و ابوالقاسم کبیری روز گذشته به علت کهولت سنی در سن 92 سالگی دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 

شهیدان محمود و محمدرضا کبیری به ترتیب در چهارم و پنجم دی ماه سال 1365 در حین مبارزه با دشمنان بعثی در جبهه های حق علیه باطل در ام الرصاص عراق و خرمشهر به فیض شهادت رسیدند./849/پ203/ح

ارسال نظرات