۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۷۱۶۱۴
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل:

استفاده از ظرفیت روحانیان نقش اساسی در آگاه‌سازی جامعه برای مبارزه با مواد مخدر دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با بیان این‌که در حال حاضر 55 درصد آمار طلاق و هفتاد درصد زندانیان کشور مربوط به مسائل مواد مخدر است، گفت: استفاده از ظرفیت‌ اساتید دانشگاهی، روحانیان و سازمان های مردم نهاد می‌تواند نقش اساسی در آگاه سازی جامعه برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل ظهر امروز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگاران از مواد مخدر به عنوان چالش بزرگ و ارمغان استکبار جهانی نام برد و افزود: یکی از مهم‌ترین بحران‌هایی که جهان را تهدید می‌کند بحث مواد مخدر است.

 

وی از بحران مواد در جهان به عنوان یکی از مهم‌ترین بحران‌ها نام برد و افزود: در بین بحران‌هایی نظیر فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته ای، بحران مواد مخدر یکی از مهم‌ترین بحران‌ها است که جهان با چالش بزرگی روبه‌رو کرده است.

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در ادامه با اشاره به این‌که بحران مواد مخدر یکی از سیاست های شیطانی استکبار جهانی است که در ایران تبدیل به یک چالش بزرگ شده است گفت: ایران در بین کشورهای جهان نیز یکی از کشورهای پیشگام در مبارزه با مواد مخدر است که تاکنون تعداد زیادی نیز در این راه به شهادت رسیده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تأکید کرد: آموزش به خانواده‌های معتادین و رسیدگی به خانواده معتادان می‌تواند این بحران اجتماعی خانمان‌سوز را از دامان خانواده ها به کلی ریشه کن کند.

 

به گفته وی، استفاده از ظرفیت‌های اساتید دانشگاهی و روحانیان و سازمان های مردم نهاد می‌تواند نقش اساسی در آگاه سازی جامعه برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

 

حجت الاسلام موسوی همچنین استفاده از ظرفیت مردم و به ویژه ایجاد و تقویت تشکل ها، جهت کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و مبارزه با این پدیده شوم را مهم خواند و افزود: راه های ابتلا به مواد مخدر، تبعات و اثرات سوء مواد مخدر و دیگر مشکلات و معضلات ناشی از مصرف مواد مخدر باید به مردم آموزش شود.

 

امام جمعه شهرستان آران وبیدگل یادآور شد: در حال حاضر 55 درصد آمار طلاق درکشور و هفتاد درصد از زندانیان کشور مربوط به مسائل مواد مخدر است که در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تا کنون370 شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است./1307/پ203/ح

ارسال نظرات