۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۷۱۶۱۷
رییس ستاد اقامه نماز اردبیل خبرداد؛

اجرای برنامه‌های مختلف با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ نماز اول وقت در استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته با هدف ترویج نماز در جامعه، گفت: برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در جهت ترویج و اشاعه نماز اول وقت و نماز جماعت در استان اردبیل اجرایی می‌شود.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، الله شکر عبدی، رییس ستاد اقامه نماز استان اردبیل، عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در امر ترویج فرهنگ نماز در جامعه، خاطرنشان کرد: در سال جاری با بهره گیری از ظرفیت ها و همکاری های مردمی و نسل جوان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز اول وقت در مساجد استان اردبیل برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود: امسال برنامه ها و طرح های مختلفی را طراحی و تدوین کرده‌ایم که با مشارکت دستگاه های مختلف استان در راستای تحقق ترویج نماز اول وقت در مساجد و اقامه نماز صبح از آنها بهره‌مند می شویم.

 

وی با بیان اینکه مادران نقش مهمی را در تربیت کودکان ایفا می‌کنند، تصریح کرد: یکی از طرح های جدید ستاد اقامه نماز آموزش و توجیه والدین و خانواده ها است که در این جلسات آموزشی و توجیهی والدین روش های آموزش و انتقال فرهنگ نماز به کودکان و فرزندان را فرا می گیرند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان اردبیل از برگزاری طرح یاوران نماز در بین مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه ها خبر داد و اظهار داشت: این طرح در بین مربیان، معلمان و اساتید دانشگاه‌ها به صورت جلسات آموزشی ترویج نماز انجام می‌گیرد که محوریت اصلی این طرح ارتقای بخشی و بالا بردن فرهنگ نماز در بین کودکان، نوجوانان و جوانان نسل جدید است.

 

عبدی بیان کرد: رونق بخشی و فرهنگ سازی اقامه نماز صبح در مساجد استان با تشکیل کمیته ویژه که شامل اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سازمان اوقاف و امور خیریه استان، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج مساجد است با هدف احیای نماز جماعت و فرهنگ اقامه نماز صبح در مساجد استان فعالیت می‌کنند.

 

وی از برگزاری طرح سراسری مسابقات نماز ویژه حوزه های علمیه سراسرکشور خبر داد و افزود: این طرح با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی با موضوع نماز و ارتقای اطلاعات طلاب و روحانیان و بصیرت افزایی آنان در امر چگونگی اقامه و تبلیغ و ترویج نماز در جامعه برگزار می شود.

 

عبدی با اشاره به طرح آموزش و تربیت موذن در گروه‌های سنی کودک و نوجوان، بیان داشت: استعدادیابی در بین کودکان و نوجوانان در مساجد و مدارس با محوریت طرح منادیان گلبانگ آغاز شده و دوره آموزشی نیز در ادامه انجام می شود.

 

وی با اشاره به طرح های دیگر این ستاد در راستای ترویج فرهنگ نماز و نماز اول وقت در جامعه، تصریح کرد: در سال جاری شب شعر با موضوع نماز، طرح سلامت معنوی، طرح قیام ویژه ارتقاء بخشی اطلاعات نمازگزاران روستایی، طلایه داران نور با هدف افزاییش اطلاعات ائمه جماعات مساجد، طرح ملی نیک با مشارکت بهزیستی و جشنواره های مختلف نماز در راستای گسترش فرهنگ نماز در فضاهای مجازی انجام می شود./937/پ202/ح

ارسال نظرات