۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۷
کد خبر: ۲۷۱۷۱۸
رییس حوزه علمیه مرحوم آیت الله یثربی:

بالا بردن برخی افراد نباید به قیمت پایین آوردن دیگران باشد/ مداحان اهل‌بیت ظواهر را رعایت کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه مرحوم آیت الله یثربی با بیان این‌که ذاکرین اهل بیت(ع) نباید در مسائلی که در حوزه تخصص آنها نیست، وارد شوند، گفت: چرا که گاهی زبان مادحین می‌تواند به افراد آبرو بدهد و گاهی می‌تواند آبروها را ببرد و این یعنی بالا بردن برخی افراد نباید به قیمت پایین آوردن دیگران باشد.
آيت الله مير سيد محمد يثربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله میر سید محمد یثربی، رییس حوزه علمیه مرحوم آیت الله مهدی یثربی پنجشنبه شب دردیدار با شعرا و ذاکرین اهل بیت(ع) شهرستان کاشان بر حفظ ظواهر ذاکرین اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: برخی از ذاکرین اهل بیت(ع) در کوچه و خیابان برای مردم ناشناخته هستند و زمانی با آنها آشنا می شوند که در مراسم عزاداری شرکت کرده باشند.

 

ویبا  اشاره به این که ذاکرین اهل بیت(ع) در گذشته غبا و عبایی را بر دوش خود داشتند که آنها را از دیگر مردم عادی در کوچه و خیابان متمایز می کرد، یادآور شد: مادحین بهتر است ظواهر را رعایت کنند. 

 

رییس حوزه علمیه مرحوم آیت الله یثربی از ذاکرین اهل بیت(ع) خواست تا در مسائلی که در حوزه تخصص آنها نیست، وارد نشوند چرا که گاهی زبان مادحین می‌تواند به افراد آبرو بدهد و گاهی می‌تواند آبروها را ببرد.

 

آیت الله یثربی با اشاره به این که برخی از ما حدود و مرزها را نمی‌شناسیم، یادآورشد: هرکدام از ما اگر می خواهیم یکی را هر چقدر بالا ببریم اشکالی ندارد، اما نباید به قیمت پایین آوردن دیگران باشد.

 

 رییس حوزه علمیه آیت الله یثربی جایگاه شعرای اهل بیت(ع) را در پیشگاه خداوند جایگاه رفیعی خواند و افزود: از امام صادق(ع) روایت است شاعری که یک شعر برای ائمه اطهار بسراید در قبال شعری که انشاء کرده است یک خانه در بهشت به او می دهند اما به شرطی که زلزله نفرستیم و این خانه را ویران نکنیم.

 

وی افزود: جایگاه شما شعرا و ذاکرین اهل بیت(ع)، جایگاه خدمت‌گزاری به اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسن(ع) و سید الشهدا است، از این رو باید مراقب باشید این جایگاه را با دست خود از دست ندهید.

 

رییس حوزه علمیه آیت الله یثربی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم میوه ها و محصولات و بار عملی و گفتار باغ گلزار سید الشهدا(ع) در اعماق و رفتار شما شعرا و مادحین اهل بیت(ع) متجلی باشد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات