۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۷۱۷۵۸

آل‎خلیفه نسبت به حضور نظامیان اردنی اعلام بی‎نیازی کرد

خبرگزاری رسا ـ سند رسمی مشارکت نظامیان اردنی در سرکوب مخالفان رژیم بحرین با اعلام بی‎نیازی آل‎خلیفه به این نیروها منتشر شد.
سرکوب عزاداران بحريني با گاز سمي


به گزارش خبرگزاری رسا ، رژیم بحرین تصمیم گرفته است پس از استفاده از نظامیان اردنی در سرکوب ملت، این نظامیان را به کشورشان برگرداند.

 

در نامه ای که وزارت کشور بحرین برای حسین هزاع المجالی وزیر کشور اردن ارسال کرده، ضمن تشکر از این کشور به خاطر اعزام نظامیان خود برای کمک به برقراری امنیت در بحرین، نسبت به حضور آن ها اعلام بی نیازی کرده است.

 

در این نامه که در تاریخ 6 ماه مه 2015(16اردیبهشت) برای وزیر کشور اردن ارسال شده از وی خواسته شده است گردان ژاندارم های مامور خارجی خود را از یکم ژوئن (11 خرداد) به کشورشان بازگرداند.

 

این تصمیم شامل بازگرداندن دیگر گردان های اردنی حاضر در بحرین به ویژه گردان های محافظ زندان ها که سه هزار زندانی سیاسی را در خود جای داده است، نمی شود.

 

راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین در نامه به همتای اردنی خود دلیل بی نیازی به نیروهای سرکوبگر آن کشور را بازگشت ثبات و استقرار امنیتی به بحرین عنوان کرده است.

 

وزیر کشور بحرین در نامه خود اعتراف کرده است که ژاندارم های اردنی نقش مهمی در همکاری با نیروهای امنیتی بحرین در حفظ امنیت و ثبات این کشور داشته اند.

 

این سند یک اعتراف رسمی از سوی رژیم آل خلیفه مبنی بر مشارکت نظامیان اردنی در سرکوب ملت بحرین به شمار می رود، در حالی که مسوولان دو کشور بارها تاکید کرده بودند نظامیان اردنی در قالب دوره های آموزشی، تبادل تجربیات و بالا بردن توانایی و آمادگی امنیتی دو کشور در بحرین حضور دارند.

 

زندانیان زندان مرکزی 'جو' بحرین نیز بارها از شکنجه خود به دست نظامیان اردنی شکایت کرده اند.

 

نظامیان اردنی نقش مهمی در سرکوب اعتراضات ملت بحرین که سال 2011 آغاز شد، داشته اند و تعدادی از آن ها در جریان سرکوب ملت بحرین کشته شدند.

 

علی محمد علی الزریقات یکی از نظامیان اردنی بود که در روز 25 آذر ماه سال 1393در حادثه انفجار بمبی دست ساز در روستای دمستان بحرین کشته شد./981/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات