۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۷۱۷۶۳
حجت الاسلام زمانی مطرح کرد؛

جایگاه شعر در دفاع از دستاوردهای انقلاب/ شاعر انقلابی در برابر حق و باطل بی‌طرف نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر شعر آیینی با بیان این‌که تأثیر شعر در دفاع از مظلوم از صد جلد کتاب و سخنرانی بیشتر است، بی‌طرف بودن شاعر در برابر حق و باطل را خیانت به جامعه دانست و از شاعران خواست که برای دفاع از دستاوردهای انقلاب و افزایش بصیرت مردم شعر بسرایند.
زماني

حجت الاسلام جواد محمد زمانی مسؤول دفتر شعر آیینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با شاعران و دغدغه های ایشان در این عرصه، گفت: شاعر با توجه به تعهد اجتماعی که دارد باید در مسائل روز موضع خودش را مشخص، از حق دفاع و باطل را نکوهش کند؛ این خصوصیات نه تنها برای شاعران بلکه باید برای همه اقشار جامعه باشد.

 

وی افزود: بصیرت در میان خواص و گروه هایی که حرف شان در جامعه صاحب نفوذ است اهمیت بیشتری دارد و شاعران با توجه به هنری که دارند جزء این گروه ها محسوب می شوند و باید با شعر خود برای بصیرت افزایی و هدایت جامعه  تلاش کند.

 

حجت الاسلام زمانی اظهار داشت: گاهی تأثیر شعر شاعر از دفاع از مظلوم از صد جلد کتاب و سخنرانی بیشتر است به خاطر همین شاعر نباید در برابر حق و باطل بی طرف باشد.

 

مسؤول دفتر شعر آیینی در پاسخ به اینکه آیا شاعران می توانند در تولید آثار هنری و ادبی بی طرف باشند، گفت: در زمانی که صراحت گویی و موضع گیری لازم است دو پهلو صحبت کردن و بی طرف بودن شاعران درحوادث فتنه گون به جامعه خیانت است.

 

وی با اشاره به ویژگی های شعر استاندارد گفت: شعر و هنر استاندارد باید به گونه ای باشد که عاطفه تاریخ را برانگیخته کند همانطوری که شهید عاطفه تاریخ را برانگیخته می کند.

 

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: شاعر می تواند با هنری که دارد درک مفاهیم عظیم انسانی را آسان کند و بر دل ها بنشاند چرا که اگر حقیقت با هنر آمیخته شود درک آن آسان می شود.

 

مسؤول دفتر شعر آیینی در پاسخ به اینکه رسالت امروز شاعران و نویسندگان انقلاب اسلامی چیست، گفت: امروز وظیفه شاعران و نویسندگان چند برابر سال های گذشته است چرا که شاعر باید با شعر خود از همه دستاوردهای انقلابی و معنوی دفاع کند.

 

وی  در پایان گفت: با توجه به اینکه سرعت رشد مفاهیم معنوی در جامعه اسلامی زیاد است شاعران باید خودشان را به کاروان برسانند؛ چیزی که امروز شعر آیینی را تهدید می کند کمبود دقت و آثاری است که زود وارد جامعه می شود و تکامل پیدا نمی کند، به تعبیر دیگر با نهال‌های شعر زیادی مواجه هستیم که فروخته می شود./1325/ت302/ی

ارسال نظرات