۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۷۷۰
امام‌ جمعه بیرجند:

توافق هسته‌ای که به عزت و شخصیت نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند نمی‌خواهیم

خبرگزاری رسا ـ امام‌ جمعه بیرجند با بیان این‌که باید زمینه سوءاستفاده دشمن را از بین ببریم، گفت: توافق هسته‌ای اگر عزتمندانه باشد با آن موافق هستیم ولی اگر ما را از اصول انقلاب باز دارد و به عزت و شخصیت نظام جمهوری ضربه بزند، هرگز راضی به این توافق نیستیم.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌رضایی بیرجندی، خطیب نماز جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: کسی که بندگی خدا می‌کند خدا همه موجودات را به اطاعتش وا‌می‌دارد.

 

وی با اشاره به این‌که فرصت دنیا زودگذر محدود است، تصریح کرد: انسان از این فرصت زودگذر باید نهایت استفاده را ببرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که انقطاع الی الله از منازل هشتم عرفان است، ادامه داد: انقطاع الی الله یعنی این‌که بنده خدا شدن و از همه پستی‌ها رذایل دوری کردن.

 

وی اظهار کرد: این دنیا فرصت بهشتی شدن است باید از این فرصت دنیا برای کسب رسیدن به خدا بهره جست.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی با توصیه به افراد که اخلاق جهنمی را از خود دور کنیم، گفت: ما که پیرو قرآن و اهل‌بیت هستیم باید با تقوا، ایثار، روزه گرفتن و عبادت کردن جان خود را، جام جهان‌نما کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که اعمال کافران مثل خاکستر است، ادامه داد: خاکستر با یک طوفان از بین می‌برد و هیچ‌ چیز از آن باقی نمی‌ماند، اعمال کافران نیز هم مانند خاکستر است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که باید از خاک درس گرفت، افزود: وقتی یک هسته به خاک داده می‌شود بعد از مدتی درخت تنومندی می‌شود، انسان نیز باید مثل خاک درخت انسانیت را شکوفا کند.

 

وی ادامه داد: خاک مولکول‌هایش ربایش دارد و آب کثیف را تبدیل به آب زلال و شفاف می‌کند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی تصریح کرد: انسان باید در زندگی پیوند ایجاد کند و از تفرقه و اختلاف بپرهیزند و از قرآن که نورانی است، برای نورانیت خودش استفاده کند.

 

وی اعتماد اجتماعی را مهم‌ترین سرمایه انسان بیان کرد و ادامه داد: نباید به این دلیل که فقط چند نفر در نظام اسلامی از بیت‌المال دزدی کرده‌اند، اعتماد اجتماعی را از بین ببریم.

 

امام‌جمعه بیرجند افزود: باید در زندگی شمع باشیم و به‌قدر یک شمع روشنی ببخشیم ایثار، محبت و اخلاص را میان دیگران پخش‌کنیم.

 

وی بابیان این‌که تمام ضعف‌ها از تاریکی است، تصریح کرد: در ظلمت انسان دست خودش را هم نمی‌بیند، انسان در کنار زیبایی دنیا زیبایی آخرت را هم قرار بدهد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی به حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ایران اشاره کرد و اظهار کرد: در این حادثه 298 انسان کشته شدند که 66 کودک زیر 12 سال بودند.

 

وی ادامه داد: آمریکا با این‌همه جنایات علیه مردم ایران خود را طرفدار حقوق بشر می‌داند و نظام جمهوری اسلامی را ضد حقوق بشری معرفی می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز عده‌ای دم از ولایت می‌زنند ولی در باطن به دنبال تفرقه هستند و به دنبال این هستند که اهداف دشمن را محقق کنند.

 

وی بابیان این‌که باید زمینه سوءاستفاده دشمن را از بین ببریم، افزود: توافق هسته‌ای اگر عزتمندانه باشد با آن موافق هستیم ولی اگر ما را از اصول انقلاب بازدارد و به عزت و شخصیت نظام جمهوری ضربه بزند، هرگز راضی به این توافق نیستیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی روز شهرداری و دهیاری، روز ادبیات کودکان و نوجوانان، شب‌های قدر و ضربت خوردن حضرت علی (ع) را از جمله مناسبت‌های هفته پیش رو عنوان کرد.

 

وی با اشاره به شب‌های قدر گفت: باید قدر شب‌های قدر را بدانیم و در این شب‌ها با قرآن به سر کردن، از قرآن یاری بجوییم./968/پ201/ح

ارسال نظرات