۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۷۱۸۰۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

سوریه خط مقدم جبهه اسلام/ سقوط سوریه عزت و شرافت مسلمانان را خدشه‌دار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به ادامه درگیری ها در سوریه اشاره کرد و گفت: رأس حملات جهان کفر علیه اسلام امروز در سوریه است، چرا که حرمین شریفین در این مکان قرار دارد و اگر سوریه سقوط کند عزت و شرافت مسلمانان خدشه‌دار می شود.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مسأله جمع‌خوانی قرآن کریم، اظهار داشت: از فیوضات ماه مبارک رمضان این است که هر کس در این ماه یک آیه از قرآن کریم را تلاوت کند خدای متعال ثواب ختم کامل قرآن در دیگر ایام سال را به او می دهد.

 

وی افزود: جمع خوانی قرآن کریم به دلیل حضور جمع کثیری از مؤمنان در یک مکان و ختم جزئی از قرآن در یک زمان ثواب عظیمی دارد و در مصلای ارومیه دیروز 2هزار و 300 نفر در جمع خوانی قرآن کریم شرکت کرده بودند که عامل نزول رحمت الهی به شهر و دیار ما است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خطاب به عالمان شهر گفت: عالمان و بزرگانی که در منزل خود ختم قرآن می کنند در مراسم جمع خوانی قرآن شرکت کنند تا سرمشقی برای مردم باشند.

 

آمریکا دشمن همیشگی ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع خانواده های شهدای هفتم تیر اشاره و ابراز کرد: از جمله مسائلی که مقام معظم رهبری در این دیدار مطرح فرمودند مسأله دشمن شناسی بود.

 

وی ادامه داد: مسلمان باید دشمن شناس باشد تا بتواند دشمنان را به خوبی شناسایی کرده و به جای دوست آن ها را به انسان قالب نکنند، و در این مورد مقام معظم رهبری فرمودند «در این ایام جنایت هایی که آمریکا انجام داده است به عنوان حقوق بشر آمریکایی است».

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی آمریکا را اصلی ترین و اولین دشمن نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: جنایاتی که آمریکا بر علیه ملت ما مرتکب شده است در این فرصت قابل شمارش نیست، اما مهم ترین آن ها این است که از اول پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده اند تا چهره انقلاب اسلامی را در میان افکار عمومی جهان تخریب کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: معرفی کردن ایرانیان به عنوان انسان هایی خونریز و خشن، حمایت از همه حرکت های ضد انقلابی داخلی و خارجی در هر گوشه از جهان، تلاش همه جانبه برای منزوی کردن ایران در عرصه های بین المللی، در حاشیه نگهداشتن ایران و ممانعت از مطرح شدن و محور شدن ایران در منطقه از دیگر رفتارهای خصمانه آمریکا با کشور است.

 

وی با اشاره به دیگر نشانه های دشمنی آمریکا با کشورمان افزود: آمریکا در دنیا مطرح کرده است که ایران صلح جهانی را به خطر انداخته است و در مورد مسأله هسته ای که نمایش محافظت از صلح جهانی و عدم دسترسی ایران به سلاح هسته ای را بازی می کنند، نشان از تداوم کینه ورزی این کشور با نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: ایران نیازی به سلاح هسته ای ندارد ولی خود کشورهای غربی به ویژه آمریکا سلاح هسته ای تولید می کنند که هیچ، بلکه این اسلحه را علیه مردم مظلوم هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد و صدها هزار نفر را به خاک و خون کشیده و آن شهرها را به ویرانه تبدیل کرد.

 

وی ابراز کرد: با چنین کارنامه سیاهی، آمریکا صلح جهانی را تهدید نمی‌کند، اما ایرانی که برای استفاده صلح آمیز قصد دارد به انرژی هسته ای آن هم زیر نظر آژانس بین المللی دست یابد، تهدید می کند؟

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در هر گوشه از زمین اعلام می کنند که ایران حامی تروریست است در حالی که تروریست را خود این ها ایجاد کردند، چه کسی القاعده و تکفیری ها را به وجود آورده است؟ و یا ترورهایی که در ایران اتفاق افتاد را چه کسی مدیریت و ایجاد کرد؟

 

وی ادامه داد: از همان اول به ایران اجازه دست یابی به ابزار پیشرفته و تکنولوژی را نمی‌دادند و امروز هم با ترور دانشمندان هسته‌ای سعی دارند ایران را از این حق بی بهره کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی به تلاش آمریکا برای نا امن کردن مرزهای ایران اشاره کرد و افزود: چه کسی به صدام بمب شیمیایی داد و او را ترغیب و حمایت کرد تا به کشور ما حمله کند؟ و یا چه کسانی گروهای ضد انقلاب  و وهابی را علیه ایران مجهز می کرد تا مرزهای کشور ما را نا امن سازند؟

 

وی به کودتاهای صورت گرفته علیه ایران از سوی  آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: ماجرای صحرای طبس و کودتا علیه کشور را چه کسی مدیریت و ایجاد کرد؟ جنایت های آمریکا علیه کشور ما بسیار زیاد و در این مجال قابل شمارش نیست.

 

امام جمعه ارومیه دشمنی های آمریکا با کشور ما را غیر قابل انکار دانست و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری آمریکا هیولایی است که عده ای قصد دارند آن را به عنوان دوست به ما معرفی کنند، در حالی که طبق فرموده امام راحل(ره) «آمریکا شیطان بزرگ است» و هرگز قابل اعتماد و دوستی نیست.

 

خط مقدم جبهه اسلام در سوریه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به ادامه درگیری ها در سوریه اشاره و اذعان داشت: رأس حملات جهان کفر علیه اسلام امروز در سوریه است چراکه حرمین شریفین در این مکان قرار دارد و اگر سوریه سقوط کند عزت و شرافت مسلمانان خدشه دار می شود.

 

وی دفاع از حرمین را وظیفه همه مسلمانان دانست و گفت: در قرآن خدای متعال می فرماید که با مال ها و جان هایتان در راه خدا جهاد کنید و اگر امروز کسی از شما برایش مقدور نیست که به خط مقدم جبهه حق علیه باطل برود و دین الهی را یاری رساند لااقل با پرداخت مبالغی نقدی به یاری برادران خود در خط مقدم بشتابد و به وظیفه مسلمانی خود عمل کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: غرب برای اینکه امنیت صهیونیسم را تأمین بکند حاضر است همه مسلمانان را در برابر این بت دست ساخته خویش قربانی کند و از این رو این وظیفه ما است که غرب را از رسیدن به چنین هدفی باز داریم.

 

وی افزود: امروز پرچم حضرت عباس(ع) بر روی ضریح حضرت زینب کبری(س) نصب شده است تا نشانه عزت و غیرت مردان مؤمن باشد و این ندا و پیغام را به گوش تکفیری ها برساند که امروز این حرم تنها نیست تا با آن هر چه که خواستند بکنند و دوران اسارت حضرت زینب(س) به سر آمده است./1301/پ201/ح

ارسال نظرات