۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۷۱۸۲۷
امام جمعه بیروت:

حامیان فتنه در خون مردم بی‎گناه شریک هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت، حامیان فتنه و کسانی که با اقدامات فتنه‎انگیزانه رضایت دارند را در خون مردم بی‌گناه شریک دانست.
احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد اوضاع برخی کشورهای اسلامی را بحرانی خواند و گفت: در لحظات سرنوشت سازی قرار داریم و منطقه را قتل و کشتار جمعی فراگرفته است. امت اسلامی باید هوشیار باشد و خونریزی و فتنه را متوقف کند.

 

وی افزود: مسلمانان بدانند که قیامت نزدیک است و هر که از فتنه راضی بوده یا آن را گسترش دهد در خون های ریخته شده شریک است. سیاستمداران نیز وظیفه دارند از انسان که امانت خدا به شمار آید به خوبی محافظت کنند.

 

حجت الاسلام قبلان وضع کنونی لبنان را خطرناک دانست و تصریح کرد: وضع کشور به گونه ای است که هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد، بنابراین گروه های سیاسی باید مواضع یکپارچه ای اتخاذ کرده و اجازه ندهند لبنان با طوفان های کنونی ویران شود.

 

امام جمعه برج البراجنه بیروت بر لزوم انتخاب رییس جمهور تأکید کرد و ادامه داد: تا زمانی که رییس جمهور انتخاب نشده و فعالیت دولت به وضع عادی بازنگردد، لبنان همچنان در تنش و آشوب قرار خواهد داشت و احتمال انفجار وضعیت وجود دارد.

 

حجت الاسلام قبلان خطاب به مسؤولان لبنانی گفت: به چه چیزی شرط بسته اید؟ منتظر چه مساله ای هستید تا با واقعیت آشنا شوید و بگویید حق با ملت است و ما اشتباه کردیم و آشوب به پا کردیم و اموال کشور را هدر دادیم؟

 

وی خاطر نشان ساخت: سرنوشت عراق و سوریه و مصر و لیبی و لبنان و یمن یکسان است و باید دست شیطان را از فتنه در این کشورها قطع کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات