۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۷۱۸۶۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی:

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی باید به فرهنگی ماندگار تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام هنرمند با تأکید بر این که در جامعه اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت باید همیشه ماندگار بماند، گفت: امروز با توجه به شرایط منطقه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایران اسلامی باید بیش از پیش نهادینه شود.
حجت‌الاسلام هنرمند مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مرکزي

حجت الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی بیان داشت: شهید و شهادت در تمامی مکاتب و ادیان از جایگاه پر اهمیت، با ارزش و ویژه ای برخوردار است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به این که شهدا برگ برنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، بیان داشت: راه شهیدان، پیام شهیدان و تربت پاک و مقدس آن‌ها می‌تواند بخشی از فرهنگ شهادت باشد.

 

حجت الاسلام هنرمند با تأکید بر این که در جامعه اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت باید همیشه ماندگار بماند گفت: امروز با توجه به شرایط منطقه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایران اسلامی باید بیش از پیش نهادینه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شهیدان عزیز؛ مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می‌کنند و به جامعه روحیه و انگیزه می بخشند.

 

حجت الاسلام هنرمند بیان داشت: خداوند متعال در سوره بقره، آیه 154 می فرماید: «کسی را که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه او زنده جاوید است، ولیکن شما این حقیقت را نخواهید یافت».

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به این که شهدا نماد فضیلت، گذشت و ایثارگری هستند گفت: شهدای عزیز ایران اسلامی در واقع با خداوند متعال معامله کرده‌اند و در این معامله خداوند خریدار خوبی برای این بزرگان است.

 

دیدار با خانوادهای شهدا، یکی از وظایف مهم مسؤولان ایران اسلامی

حجت الاسلام هنرمند با بیان این که امروز در کشورمان همه و همه  مدیون شهدا، خانواده معظم شهدا و ایثار ایثارگران هستند، تآکید کرد: دیدار با خانوادهای شهدا، برگزاری یادواره های شهدا، رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر به عنوان یکی از وظایف مهم مسؤولان ایران اسلامی محسوب می شود.

 

وی پبا اشاره به این‌که پدر و مادر شهیدان از جایگاه و ارزش والایی برخوردار هستند، گفت: پدر و مادر شهیدان صاحب این انقلابند و رنجی که این بزرگواران متحمل شده اند را هیچ کسی نمی‌تواند پاسخگو باشد و والدین شهدای گرانسنگ بیشترین نقش را در تربیت شهید ایفاء کرده اند و عزیزانشان را به در راستای این آب و خاک تقدیم کردند./842/ت302/ح

ارسال نظرات