۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۷۱۹۸۵
امام جمعه بروجرد:

اعمال تحریم ها فرصتی در جهت استقلال طلبی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این‌که دشمن با اعمال تحریم ها وارد جنگی تمام عیار با ایران شده است، گفت: اعمال تحریم‌ها فرصتی در جهت استقلال طلبی ملت ایران است و برای استقلال‌طلبی همه افراد باید تلاش کنند.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در دیدار با صنعتگران که در حسینیه اهل البیت(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی، دولت باید در بخش هایی ورود پیدا کند که بخش خصوصی توان و رغبت حضور در آنها را ندارد.

 

وی با بیان این که بخش صنعت در رونق اقتصادی نقش بسزایی دارد، افزود: صنعت می تواند در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد نقش مؤثری داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر این که دولت نباید بخش خصوصی را رقیب خویش بداند، بلکه باید در قالب منابع و تسهیلات بانکی از این بخش حمایت کند، اظهار داشت: تحول اقتصادی باید با محوریت بخش خصوصی انجام شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: برطرف شدن مشکلات صنعت برای رونق اقتصادی و رسیدن به رشد هشت درصدی سند توسعه 20 ساله، امری ضروری است.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به این که میزان تسهیلات معوقه در سال های اخیر افزایش یافته و تولید کنندگان قدرت پرداخت آنها را ندارند، افزود: تسهیلات معوقه باید ساماندهی شود.

 

وی یادآور شد: زندانی کردن صنعتگران به دلیل بدهی آنان امری بی نتیجه است، بلکه باید به فکر ساماندهی این تسهیلات باشیم.

 

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: دولت با تقسیط بدهی صنعتگران و بخشش سود، بهره و دیرکرد مشکلات بخش صنعت را می تواند برطرف کند.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که باید مواد اولیه و تجهیزات صنعتی وارد کشور شوند، یادآور شد: تولید محوری در سیاست های ارزی، مالی، تجاری، بانکی و مالیاتی باید الویت بندی شود.

 

امام جمعه بروجرد با بیان این که دشمن با اعمال این تحریم ها وارد جنگی تمام عیار با ایران شده است، خاطرنشان کرد: اعمال تحریم ها فرصتی در جهت استقلال طلبی ملت ایران است.

 

وی تصریح کرد: در جهت استقلال طلبی، نباید این بار بر دوش صنایع باشد، بلکه همه باید برای برطرف شدن مشکلات در این حوزه تلاش کنند./9459/پ202/ح

ارسال نظرات