۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۷۲۰۴۵

3 اثر فقهی آیت‌الله صافی گلپایگانی در نمایشگاه قرآن عرضه شد

خبرگزاری رسا ـ سه اثر فقهی استدلالی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی پس از تجدید چاپ در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شد.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، کتاب‌های فقهی «الإتقان فی أحکام الخلل و النقصان»، «القول التام فی صلوة المأموم و الإمام» و «الرسائل الفقهیة من فقه الإمامیة» سه اثر فقهی استدلالی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی است که به تازگی از سوی واحد نشر بین الملل دفتر این مرجع تقلید تجدید چاپ و در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حال عرضه است.

 

 «الإتقان فی أحکام الخلل و النقصان» متن درسی به زبان عربی و قلم شیوای حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی است در 294 صفحه و در 17 عنوان شامل مباحثی مانند خلل حادث در نماز، کلام در شک، شک در رکعات، شک در نماز مسافر، کیفیت نماز احتیاط، قضاء اجزاء فراموش شده نماز، موجبات سجده سهو، شک‌هایی که نباید به آن اعتنا کرد و شک امام و مأموم است که به زبان عربی تالیف شده است.

  

کتاب «القول التام فی صلوة المأموم و الإمام» نیز متن درس خارج فقه این مرجع تقلید است که در 296 صفحه و در چهار فصل و 71 عنوان، شامل مباحثی مانند مشروعیت نماز جماعت و استحباب آن، شرائط نماز جماعت، احکام جماعت و شرائط امام جماعت است که منبعی بسیار غنی و استدلالی برای پژوهشگران عرصه فقه اهلبیت علیهم السلام به شمار می‌رود.

  

دیگر اثر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی مجموعه‌ای از رساله‌های فقهی در مسائل و موضوعات جدید و به روز فقهی است که با نام «الرسائل الفقهیة من فقه الإمامیة» در 306 صفحه و پنج رساله منتشر شده است.

  

6رساله جدید فقهی از این مرجع تقلید پیش از این به چاپ رسیده که شامل مباحثی همچون شبیه‌سازی، تغییر جنسیت، ماهیت و احکام بیمه و باروری مصنوعی می‌شود.

 

علاقمندان برای تهیه این اثر فقهی ارزشمند می‌توانند به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ساعات 19 تا 23 ماه مبارک رمضان مراجعه کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات