کسی که وجود قیامت را انکار کند، ضد فطرت خود عمل کرده است
وی با اشاره به آیات پایانی سوره انسان افزود: یک سوم آیات قرآن مربوط به قیامت و اتفاقاتی است که در آن می افتد و تقریباً در قرآن صفحه ای وجود ندارد که در آن معیاری از قیامت وجود نداشته باشد.
این مرجع تقلید گفت: رسم قرآن برای توصیف قیامت این است که در محدوده عقل آدمی قیامت را توصیف می کند و راه های به دست آوردن بهشت و جهنم را توضیح می دهد.
رییس حوزه های علمیه اصفهان بیان داشت: وجود قیامت امری فطری است و اگر کسی وجود قیامت را انکار کند، در اصل ضد فطرت خود عمل کرده است.
حضرت آیت الله مظاهری در ادامه افزود: آوردن کلماتی مانند النّار و النهار در قرآن برای نزدیک کردن ذهن انسان به فضای بهشت و جهنم است و گرنه فضای بهشت و جهنم از محدوده ذهن انسان خارج است.
وی با اشاره به آیه «إِنَّ هَٰؤُلَاءِ یُحِبُّونَ الْعَاجِلَةَ وَیَذَرُونَ وَرَاءَهُمْ یَوْمًا ثَقِیلًا» گفت: در دنیایی که بعضی افراد آخرت را رها کرده و به آباد کردن دنیای خود مشغولند، ما باید یاد قیامت را در زندگی خود زنده کنیم و به فکر سرنوشت خود باشیم.
حضرت آیت الله مظاهری به تأثیر کمک به دیگران در زندگی دنیا و آخرت اشاره کرد و بیان داشت: کمک به دیگران باید به خاطر به دست آوردن رضایت خدا باشد تا عزت انسان در دنیا و آخرت تأمین شود و خداوند حساب انسان را به دیگران واگذار نکند.
رییس حوزه های علمیه اصفهان گفت: مرگ های زود رسی که انسان های امروزی با آن دست و پنجه نرم می کنند باید زنگ خطری باشد برای ما و یاد مرگ و قیامت را برای ما زنده کند./939/پ202/ج