۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۷۲۴۷۳
امام جمعه آشتیان:

روز قدس نشانگر مخالفت جهان اسلام با موجودیت رژیم اشغالگر قدس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آشتیان با بیان این که روز قدس نشانگر مخالفت جهان اسلام با موجودیت رژیم اشغالگر قدس است، گفت: روز جهانی قدس از حالت منطقه‌ای و اسلامی به بعد جهانی تبدیل شده و مردم دنیا خود را در دفاع از مردم مظلوم دنیا سهیم می‌دانند.
حجت الاسلام غلامرضا نيشابوري، امام جمعه آشتيان

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با گرامیداشت روز جهانی قدس، بر لزوم حضور گسترده و چشمگیر آحاد مردم در این روز به منظور دفاع از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین تأکید کرد.

 

حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس

امام جمعه آشتیان با بیان این مطلب که حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از عزت و اقتدار رهبری، دولت و ملت بزرگ ایران اسلامی دارد، اظهار کرد: زمانی که امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند کسی فکرش را نمی کرد در سال های نه چندان دور این امر جهانی شود و این راهپیمایی در اکثر جوامع اسلامی اتفاق افتد.

 

مسلمانان جهان وظیفه دارند تحت هیچ عنوانی دست از حمایت مردم مظلوم و بی دفاع برندارند

حجت الاسلام نیشابوری در ادامه با اشاره به این مهم که جهان اسلام از شرایط ویژه ای برخوردار است و مسلمانان جهان وظیفه دارند تحت هیچ عنوانی دست از حمایت مردم مظلوم و بی دفاع برندارند، تصریح کرد: امروز مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، یمن، بحرین، سوریه و دیگر جوامع اسلامی چشمشان به حمایت مردم دنیاست؛ چراکه سازمان ملل و حقوق بشر به واسطه حفظ منفعت طلبی اقدامی در راستای رفع جنایت های ایادی مزدور انجام نمی دهند.

 

امام جمعه آشتیان  بیان داشت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بروز موفقیت های چشمگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و ... موج بیداری اسلامی در تمام هستی رو به افزایش است؛ چرا که گرایش برخی از مردم جوامع غربی و امریکایی به اسلام و اجرای موازین اسلامی گواهی براین ادعاست.

 

حجت الاسلام نیشابوری در بخشی از سخنان خویش با محکوم کردن حملات ددمنشانه آل سعود به زنان و کودکان بی دفاع یمن، گفت: امروز ملت بحرین و عربستان با حاکمان ظالم خود درگیرند، در فلسطین گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش پیروز و مردم فریاد آزادی قدس را سر می دهند.

 

تفکر سازش طلبانه در میان مردم جایگاهی ندارد

به گفته حجت الاسلام نیشابوری امروز مبارزه علیه صهیونیسم به عامل وحدتی برای مسلمین تبدیل شده و مسلمانان معتقدند باید در مقابل جنایات اسرائیل ایستاد و مقابله کرد؛ از این رو امروز تفکر سازش طلبانه در میان مردم جایگاهی ندارد.

 

اهمیت شهر قدس

وی به تشریح اهمیت شهر قدس پرداخت و اظهار کرد: اهمیت شهر قدس به این است که سه دین آسمانی اسلام، مسحیت و یهود در کنار هم بودند و امروز صهیونیست‌ها می خواهند این مکان مقدس را یهودی سازی کنند؛ اما مردم مسلمان و آزادی خواه فلسطین سازش با صهیونیست‌های سفاک و جنایتکار را خیانت به آرمان فلسطین می‌دانند.

 

حجت الاسلام نیشابوری با بیان این که روز قدس را نشانگر مخالفت جهان اسلام با موجودیت رژیم اشغالگر قدس است، اظهار داشت: روز جهانی قدس از حالت منطقه ای و اسلامی به بعد جهانی تبدیل شده و مردم دنیا خود را در دفاع از مردم مظلوم دنیا سهیم می دانند.

 

امام جمعه آشتیان در ادامه خاطرنشان کرد: امروز تمام آزادگان جهان فریاد مرگ بر اسرائیل را با صدای بلند اعلام می کنند و برطبل رسوایی این رژیم و دیگر همدستانش می کوبند. /842/ت302/ح

ارسال نظرات