۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۷۲۵۸۴
نماینده مردم میاندوآب در مجلس:

ترور دانشمندان هسته ای نتیجه اعتماد به غرب است

خبرگزاری رسا – نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: شناساندن دانشمندان هسته ای به دشمنان اسلام و ایران و صدور مجوز مصاحبه با آنان را هرگز نپذیرفته و با این مسأله به شدت مخالف هستیم، چون بعد از بازدید مسؤول آژانس از ایران و دیدار با دانشمندان هسته ای، همگی در عرض یک سال ترور شدند.
مهدي عيسي زاده نماينده مردم در مجلس

 مهدی عیسی زاده، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: مطالبه نمایندگان مجلس از دولت و تیم مذاکره کننده در وین، همان مطالبات و خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در اوایل ماه مبارک رمضان بیان فرمودند و ما همچنان پیگیر تحقق همه آن مطالبات و بیانات رهبر فرزانه خود هستیم.

 

وی ضمن تاکید به لغو همه تحریم ها پس از توافق نهایی مذاکرات، افزود: در مورد چهارچوب انرژی هسته ای و مذاکرات 1+5 با ایران بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بلافاصله بعد از مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی باید همه تحریم ها لغو شود.

 

عیسی زاده تاکید کرد: هیچ گونه کلک بازی و حیله گری را از طرف های مقابل نمی پذیریم؛ یعنی اگر دشمنان و کشورهای عضو در این مذاکرات بخواهند کوچک ترین خدعه و نیرنگی علیه کشورمان به کار برند ما یک طرفه همه توافقات را لغو کرده و بر اساس صلاح دید مقام معظم رهبری و قوای داخلی عمل می کنیم.

 

این نماینده مجلس شرط پایبندی به توافق نهایی را وفاداری هر دو گروه به مفاد آن عنوان و تصریح کرد: اگر قرار باشد دشمنان ما در این مذاکرات حق مسلم کشور و مردم ما را پایمال کنند، مطمئن باشند که ما هم به چارچوب قراردادی که خود آنان با اعمال متناقض شان لغو کرده اند، پایبند نمی مانیم.

 

وی با اشاره به برخی از خطوط قرمز ایران در این مذاکرات، ادامه داد: مراکز نظامی و همه مراکزی که برای حفظ امنیت و پشتیبانی از ملت ایران تاسیس شده اند، همچنان که مقام معظم رهبری بیان فرمودند جز خطوط قرمز ما است و هرگز بازرسی از این مراکز را نمی پذیریم.

 

عیسی زاده با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای کشورمان، خاطرنشان کرد: شناساندن دانشمندان هسته ای به دشمنان اسلام و ایران و صدور مجوز مصاحبه با آنان را هرگز نپذیرفته و با این مسأله به شدت مخالف هستیم، چون بعد از بازدید مسؤول آژانس از ایران و مذاکراتی که بین دانشمندان ایران و بازرسان صورت گرفت، تمامی دانشمندان هسته ای شناخته شده ما در عرض یک سال ترور شدند.

 

وی افزود: بر این اساس طرف های مقابل عدم معتمد بودن خود را به ایران ثابت کرده اند و به خاطر محافظت از جان ارزشمند دانشمندان هسته ای و نیروهای مومن و متعهد کشور، هرگز این اجازه را به بیگانگان نمی دهیم تا آنان را به بهانه مصاحبه و بازرسی و بازجویی شناسایی کرده و مورد حملات تروریستی خود قرار دهند.

 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای در پایان گفت: در این ایام که لحظه های میهمانی و ریزش رحمت الهی است برای تیم مذاکره کننده خود از خدای متعال درخواست توفیق و توانمندی را خواهانیم تا ایشان با همه توان و هوشیاری خود رفتارها و فتنه های دشمنان را رصد کرده و به هیچ وجه از مطالبه حق و حقوق ملت ایران کوتاه نیایند./1301/ت302/ش

 

 

ارسال نظرات