۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۷۲۵۸۹
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

رها کردن حضرت علی دل بستن به سستی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه والای امیرمؤمنان(ع) و با اشاره به گفته پیامبر(ص) که فرمود «امام علی(ع) همانند ماه است»، گفت: کسی که در زندگی خود حضرت علی(ع) را فراموش کند، قطعا ضرر خواهد کرد و به سستی‌ها دل بسته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته اخلاق عصر امروز در مسجد حضرت امیر(ع)، گفت: بنا به گفته پیامبر(ص)، امام علی(ع) همانند ماه است، زیرا وقتی خورشید غروب می‌کند، همان موقع ماه جای آن‌ را در آسمان می‌گیرد.

 

وی افزود: وجود حضرت علی(ع) یک وجود جزر و مدی است، به این معنا که اگر کسی لیاقت و شایستگی از خود نشان داد، می‌تواند با استفاده از برکات وجودی امیرمؤمنان(ع)، خود را تا مراتب عالی بالا بکشد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از سوره روم، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که من تمام انسان‌ها را بر اساس شایستگی و لیاقت فطری می‌آفرینم، زیرا روش استوار من بر این اصل است که همه افراد را با لیاقت و شایستگی فطری خلق کنم.

 

شانس و استعداد برای تمام انسان‌ها وجود دارد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: این‌که می‌گویند فردی بد‌شانس است و یا لیاقت ندارد حرفی بیهوده است، زیرا خداوند به همه و به‌ صورت یکسان شانس می‌دهد، ضمن این‌که اگر فردی دچار مشکل شد به این دلیل است که وی خودش نخواسته تا از لیاقت و استعدادی که خدواند در اختیارش گذاشته استفاده کند.

 

وی با تبیین موضوع لیاقت و شایستگی، تأکید کرد: چه در زمان حیات امام علی(ع) و چه در زندگی برزخی ایشان، هر‌ کسی لیاقت و شایستگی خود را به مقام والای امیرمومنان(ع) نشان دهد، قطعا آن حضرت دست او را از طریق قدرت معنوی خود می‌گیرد و فرد را تا بالاترین درجات می‌رساند.

 

استاد برجسته اخلاق با اشاره به اعجاز وجودی حضرت علی(ع)، گفت: باید توجه داشت که خود امیر مومنان(ع) یک معجزه بود، زیرا ضربه‌ای که ابن ملجم ملعون و از طریق شمشیر زهرآگین خود  به آن عزیز وارد کرد، قطعا باید تمام اعصاب حرکتی ایشان را مختل می‌کرد، اما باز اعجاز خداوندی در وجود حضرت علی(ع) سبب شد که ایشان در همان زمان پس از ضربت نیز صحبت کند و حرکت کند.

 

وی افزود: ما باید خرسند باشیم که وجود نازنینی همچون حضرت علی(ع) را داریم، زیرا ایشان به ما انگیزه می‌دهد تا در مراسات مذهبی شرکت کنیم، ضمن این‌که وجود نازنین امیرمؤمنان(ع) دلیلی است برای این موضوع که از گناهان به‌دور بمانیم.

 

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان در بخش دیگری از این سخنرانی با بیان حدیثی از حضرت زهرا(س)، خاطر‌نشان کرد: حضرت زهرا(س)، امیرمؤمنان را مشابه بال محکمی می‌دانست که هر‌که به آن متصل شود هیچ‌گاه زمین نمی‌خورد و هر‌که از او دور بماند، مانند فردی است که به پر‌های ضعیف تکیه کرده است.

 

استاد برجسته اخلاق در پایان با اشاره به روایتی از اصول کافی، گفت: امام مانند خورشیدی است که در حال طلوع به انسان‌ها است، خورشید امام علی(ع) نیز با وجود تمام دسیسه‌های موجود در تاریخ هیچ‌گاه کم‌فروغ نشد و همیشه بر تمام انسان‌ها تابیده است./856/پ202/ح

ارسال نظرات