۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۷۲۸۵۰
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم تبیین کرد؛

حمایت از مستضعفان؛ وعده قطعی و تخلف‌ناپذیر حضرت حق به مؤمنان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم حمایت از مستضعفان را وعده قطعی و تخلف‌ناپذیر حضرت حق به مؤمنان عنوان کرد و گفت: این اولین درس قرآنی جز بیستم قرآن کریم است و خداوند با این وعده به جهانیان نشان داده که سرانجام نبرد حق و باطل به نفع جبهه حق بوده و انسان‌های شایسته وارث زمین خواهند شد.
حاج ابوالقاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در بیانات قبل از آئین جمع خوانی قرآن کریم حمایت از مستضعفان را وعده قطعی و تخلف‌ناپذیر حضرت حق به مؤمنان عنوان کرد و گفت: این اولین درس قرآنی جز بیستم قرآن کریم است و خداوند با این وعده به جهانیان نشان داده که سرانجام نبرد حق و باطل به نفع جبهه حق بوده و انسان‌های شایسته وارث زمین خواهند شد.

 

 وی افزود: دومین درس جزء بیستم قرآن برای مؤمنان عدم ‌حمایت از مجرمان از است و حضرت موسی(ع) به خداوند می‌فرمایند که پاس الطاف الهی هرگز از مجرمان حمایت نکرده و به آنها کمک نخواهد کرد.

 

مفسر قرآن کریم پرهیز از اختلاط زن و مرد را دیگر درس قرآنی سوره قصص برای مؤمنان عنوان کرد و گفت: خداوند با گوشزد کرد داستان دختران حضرت شعیب برای آب دادن گوسفندان و کمک حضرت موسی(ع) به آنها می‌خواهد حیا و عفاف را به مؤمنان گوشزد کرده و چگونگی برخورد با نامحرم را به زنان و مردان مؤمن نشان دهد.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به این‌که حیا در قرآن کریم بالاترین شاخص مؤمنان است، تصریح کرد: عفاف برازنده زن مسلمانان است و زن مسلمان حتی در راه رفتن هم باحیا و عفیف است و به ‌گونه‌ای قدم بر‌نمی‌دارد که توجه مرد نامحرم را به خود جلب کند.

 

وی گذشت از برادران ایمانی را دیگر شاخصه مؤمن برشمرد و ادامه داد: مؤمن نسبت به برادر دینی خود باگذشت و مهربان است اما نسبت به که کسانی که با دین خدا دشمنی دارند گذشت نداشته و با آنها با نهایت شدت برخورد کرده و به پیکار برمی‌خیزد.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مؤمن از دنیا برای آخرت خود توشه برداشته و سعی می‌کند آنچه را در دنیا دارد به‌ عنوان وسیله‌ای برای کسب حسنات در آخرت قرار دهد.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به این‌که مؤمن هرگز به دانسته‌های علمی خود مغرور نمی‌شود، گفت: مؤمن می‌داند که غرور آفت زندگی مؤمنانه است و کسی که دچار غرور شود از صراط بندگی خدا منحرف می‌شود.

 

وی تصریح کرد: مؤمن هرگز به دیگران فخرفروشی نکرده و سعی نمی‌کند با فخرفروشی موجب رنج دیگران شده و کمبودهای آنها را به رخشان بکشد و با مال دنیا و زینت دنیا دیگران را تحقیر کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که مؤمن هرگز در مجالس لهو و لعب و گناه شرکت نمی‌کند، یادآور شد: دیگر شاخصه مؤمن پرهیز از برتری‌جویی بر دیگران بوده و مؤمن هرگز سعی نمی‌کند بر دیگران مسلط شود بلکه سعی می‌کند در مسیر بندگی خداوند از تمام فرصت‌های برای خدمت به خلق استفاده کند./921/پ202/ف

ارسال نظرات