۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۹۲۸
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم:

اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد دست‌یابی به پزشکان را آسان‌تر کرده است

خبرگزاری رسا ـ براتی گفت: براساس طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد بسیاری از مشکلات ناشی از‏ تهیه تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشت بیماران برطرف و دست‌یابی به پزشکان آسان‌تر شده است.
براتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عزت الله براتی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم صبح امروز در نشست خبری با موضوع طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: جامعه پرستاری بیشترین سود را به برکت این طرح پرداخت برده است.

 

وی افزود: براساس طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد بسیاری از مشکلات ناشی از‏ تهیه تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشت بیماران برطرف و دست یابی به پزشکان آسان تر شده است؛ بعد از اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، چالش هایی که پرستاران با بیمار و ارباب رجوع در مراکز درمانی داشتند به شدت کاهش پیدا کرد و رضایت بیماران از پرستاران بالا رفت.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: هدف وزارت خانه علوم پزشکی از اجرای این طرح بحث پرداخت مبتنی بر عملکرد و ایجاد عدالت نسبی در پرداخت ها بود.

 

وی با اشاره به مشکلات اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد برای جامعه پرستاری، خاطرنشان کرد: مشکلی که جامعه پرستاری در این طرح با آن مواجه است مربوط به بخش هایی مانند بخش کودکان و سوختگی است که درآمد کمتری دارند ولی بخش پر کار پزشکی هستند که با وجود تدبیرات انجام شده باید تلاش برای روش بهتر حل این مشکل کرد.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: 28 مورد از ابهامات و اشکالات طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد را با هماهنگی همه مدیران پرستار خارج شد و به مقامات مربوط ابلاغ شد.

 

وی در پایان گفت: یکی از درخواست های جامعه پرستاری در این طرح این است که همان طوری که  همه همکاران پزشکی تعرفه دارند پرستاران هم دارای تعرفه باشند یعنی هر کاری که یک پرستار برای بیمار انجام می دهد یک تعرفه داشته باشد./1325/پ203/ف

ارسال نظرات