۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۹۴۸

تدریس کتاب‎های سید قطب در الازهر تکذیب شد

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر در بیانیه‌ای ادعای برخی رسانه‌ها نسبت به تدریس کتاب سید قطب در این مرکز اسلامی را رد کرد.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر در بیانیه‌ای ادعای برخی شکبه ها و سایت ها درباره تدریس کتاب «فی ضلال قرآن» سید قطب در دانشگاه الازهر را رد کرد.

 

بخش اطلاع رسانی دانشگاه الازهر با تکذیب این ادعاها تأکید کرد: هدف از طرح چنین مسائلی گمراهی و منحرف ساختن اذهان مردم، لطمه زدن به الازهر و کاستن از اعتبار علمای آن است. کتابخانه دانشگاه به تازگی در اختیار وزارت اوقاف قرار داده شده و اکنون به عنوان مکان موقتی برای کارگروه فتوا استفاده می شود.

 

الازهر خاطر نشان کرد: از ویژگی های بحث علمی آن است که دسترسی به منابع پژوهشی و کتاب های دینی امکان پذیر باشد هرچند که در این میان کتب ضاله و مستشرقان هم موجود باشد.

 

این مرکز افزود: کنگره علمی الازهر و بخش پژوهشی آن نیز در تحقیقات و نقد آرا و نظرات به کتاب هایی که در کتابخانه دانشگاه وجود دارد، استناد کرده و از این روی وجود این نوع کتاب ها برای الازهر ضروری است.

 

بخش اطلاع رسانی دانشگاه الازهر خواستار دقت، امانت، صداقت و هماهنگی رسانه ها با واحد اطلاع رسانی الازهر در نشر و تصحیح اخبار مربوط به دانشگاه شد.

 

سید قطب نویسنده و نظریه‌پرداز مصری بود که به دلیل بازنگری در تاثیر برخی از مفاهیم اسلامی بر تحولات اجتماعی و سیاسی نظیر جهاد، میان پژوهشگران اسلام سیاسی، شهرت یافت.

 

وی به دستور جمال عبدالناصر در سال ۱۹۶۶ میلادی، به اتهام «توطئه برای براندازی رژیم» اعدام شد./981/ب902/د

ارسال نظرات