۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۷۳۱۸۷
نماینده مردم مشهد و کلات درمجلس:

توافق احتمالی در موضوع هسته ای پایان خصومت و دشمنی با استکبار نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد و کلات درمجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی از افراد، توافق احتمالی برسر موضوع هسته ای را پایان خصومت ورزی استکبارجهانی و روز اتحاد با دشمن می دانند، این توهم باطل باعث می شود طرف غربی ازداخل ایران پالس های مثبت دریافت کند و به قولی نرخ را بالاتر ببرد.
جواد کريمي قدوسي ، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات درمجلس شورای اسلامی درحاشیه برنامه تقدیر ازفعالین فرهنگی و آمرین به معروف و ناهیان از منکر که درپارک کوهسنگی مشهد برگزار می شد، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: اگر پایه و مبنای توافق نهایی، تفسیر آمریکایی توافق لوزان باشد، هرگز حقوق ملت ایران تامین نخواهد شد.

 

وی گفت: آمریکایی ها به بیانیه لوزان پایبند نبودند، آنها خواسته های خود را از حد فراتر ببرند و با درخواست کاهش مجدد تعداد سانتریفیوژها و بازدید از مراکز امنیتی ما، حقوق ملت را نادیده گرفتند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، البته هیچ کس نمی تواند مارا ملزم به نشستن پای میز مذاکره و وفادار ماندن به نقاط مورد تفاهم بداند.

 

نماینده مردم مشهد هرگونه عقب نشینی وسازش کاری دراین روزهای حساس را خیانت به ملت دانست و خاطرنشان کرد: نباید از موضع گیری های خصمانه دشمن ترسید، کسانی که ازخشم کدخدا می ترسند، بدانند که تنها ولی فقیه است که بادرنظر گرفتن احکام الهی و مصلحت های کلان کشور می تواند حافظ حقوق و منافع نظام اسلامی باشد و افراد فرومایه ای مثل رییس جمهور آمریکا، فقط به خاطر حفظ موقعیت خود چنگ و دندان نشان می دهند.

 

وی با بیان اینکه درحال حاضر عده ای درداخل پیام های محبت آمیز برای دشمن می فرستند، اظهارداشت: متاسفانه برخی از افراد، توافق احتمالی برسر موضوع هسته ای را پایان خصومت ورزی استکبارجهانی و روز اتحاد با دشمن می دانند. این توهم باطل باعث می شود طرف غربی ازداخل ایران پالس های مثبت دریافت کند و به قولی نرخ را بالاتر ببرد؛ کما اینکه سوء تفاهم های بعضی ها باعث شد امریکایی ها دست به زیاده خواهی های فعلی بزنند و حق مسلّم تحقیق و توسعه راهم به چالش بکشند.

 

سردار کریمی گفت: هرچند امید دشمن به داخل کشور و تصورات عده ای جو زده بود، اما با فرمایشات مدبرانه رهبرمعظم انقلاب جبهه های داخلی هم یکپارچه شدند و خطوط قرمز به همه تفهیم شد؛ مثال این اتحاد هم صحبت های جدید بعضی از آقایان است که تا پیش ازاین دچار تفسیرهای غلط بودند، اما به مدد فرموده های آقا راه درست را تشخیص دادند.

 

وی درادامه، آینده مذاکرات را مشروط بر رعایت دستورات رهبرمعظم انقلاب، به سود جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما سیزده هزار سانتریفیوژ را جمع می کنیم، آب سنگین هایمان را بازطراحی می کنیم و به همه گفته هایمان عمل می کنیم؛ این برد طرف مقابل است. اما دربرابر این، تحریم ها برای همیشه برداشته خواهند شد، بازرسی ها فقط متمرکز به مراکز هسته ای خواهند بود و تعهّدات طرف غربی مو به مو اجرایی می شود و این بُرد ماست، اما درصورت به وقوع پیوستن یک توافق، توان بهانه تراشی درباره موضوع هسته ای و جلوگیری کردن از پیشرفت های ملت ایران برای همیشه از دشمنان سلب می شود و دیگر هیچ گاه نمی توانند به جمهوری اسلامی ما ایرادی بگیرند. این موضوع برای آنها بسیار ناراحت کننده است.

 

نماینده مردم مشهد مذاکرات هسته ای را، فارغ از نتیجه های احتمالی، یک درس بزرگ برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: هرنتیجه ای که درانتهای مذاکرات رقم بخورد، ملت متوجه ناکارآمدی نگاه امید به خارج خواهد شد و دوسال معطل ماندن پشت در مذاکره با دشمن را با پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی جبران خواهد کرد./863/ت302/ش

ارسال نظرات