۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۷۳۴۱۶
استاد حوزه و دانشگاه:

اجرایی شدن احکام اسلامی در جامعه موجب امنیت روحی و روانی افراد می‌شود

خبر گزاری رسا ـ مدیر حوزه امام مهدی(عج) کرمان با اشاره به نقش عفاف و حجاب در حفظ امنیت روحی و روانی جامعه اسلامی، گفت: اگر احکام اسلامی در جامعه اسلامی جریان پیدا کند، شاهد محیطی پاک و جامعه عاری هر گونه گناه و نا امنی روانی خواهیم بود.
حجت الاسلام حسين افاضاتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین افاضاتی، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در مراسم سخنرانی بیست و دومین روز ماه مبارک رمضان که در مسجد امام حسین(ع) کرمان برگزار شد، با اشاره به نقش عفاف و حجاب در حفظ امنیت روحی و روانی جامعه اسلامی، گفت: اگر احکام اسلامی در جامعه اسلامی جریان پیدا کند، شاهد محیطی پاک و جامعه عاری از هر گونه گناه و نا امنی  روانی خواهیم بود.
 
وی با اشاره به آیات قرآن کریم و ذکر داستان های آموزنده، گفت: مهم ترین راه حفظ جامعه از مشکلات و سختی ها، تقوای الهی و توکل به اوست و این گشایش همان وعده قطعی خداوند در سوره «الطلاق» است.
 
استاد حوزه علمیه کرمان در ادامه گفت: خدا اگر بخواهد مشکلات معنوی و مادی انسان ها را برطرف کند، از راهی که گمانش را نمی برند، این کار را انجام می دهد.
 
وی با اشاره به نقش ازدواج در حفظ جوانان از فحشا، تصریح کرد: فراهم کردن وسیله ازدواج جوانان و کسانی که زن ندارند، وظیفه حکومت اسلامی و کمک به این امر خداپسندانه، یکی از اموری است که افراد متمکن باید انجام دهند.
 
وی با اشاره به مشکلات پیش روی جوانان در امر ازدواج، گفت: یکی از جاهایی که خداوند قول به تأمین مسائل مالی آن را داده است، همین امر ازدواج است و بنا به فرمایشات امامان معصوم اگر باز هم انسان شک داشته باشد، در واقع شک و ظن به خدا کرده است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به خرافات و اعتقادات بیهوده مردم در امر ازدواج، افزود: مردم حتی در زمان ازدواج دچار خرافات و سخت گیری های بی مورد هستند و این خرافات باید حذف شود تا این حکم الهی به شکل صحیح واقع شود.
 
وی خاطر نشان کرد: ازدواج در ایام شهادت ائمه و سایر ایام حزن و اندوه، اگر باعث هتک حرمت نشود، حرام نیست.
 
حجت الاسلام افاضاتی با اشاره به راه های جلوگیری از فساد و فحشا، گفت: حرف زشت زمینه کار های زشت و فاسد را فراهم می کند؛ چرا که سخن نادرست و زشت، باطن و قلب زشت را به دنبال خواهد داشت.
 
وی با اشاره به دومین راه جلوگیری از فساد و فحشا، اظهار کرد: جلوه گری و زینت زن پایه های فساد را پی ریزی می کند و این زینت جز برای اشخاص خاص برای همه حرام است و زنانی که خود را برای هر کسی آراسته اند باید توبه و استغفار کنند.
 
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اهمیت و نقش توبه در طهارت معنوی انسان، گفت: بنابر عبارات روایات و احادیث ما در رابطه با استغفار، انسان توبه کار آن قدر پیش خدا عزیز می شود که انسان وسوسه می شود که گناه کند تا توبه کند و آن محبوبیت را بدست آورد.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از سوره مؤمنان، گفت: هم کفو بودن زن و شوهر در امر ازدواج مهم ترین راه جلوگیری از فحشا بین زنان و مردان است و بر همین اساس خانواده ها باید قبل از هر چیز بر روی این مسئله تحقیق و جست و جو کنند.
 
حجت الاسلام افاضاتی در پایان به اهمیت امنیت اجتماعی ناشی از عفت و پاکدامنی در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: به شکلی این مسأله در منابع دینی ما مهم است که خود خداوند عهده دار بیان جزئی ترین مسائل کنترل قوای شهوانی و تأمین امنیت اجتماعی در سوره های قرآن کریم شده است./9704/پ202/ح
ارسال نظرات