۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۷۳۶۲۲
رییس مجلس:

غرب دچار اشتباه راهبردی نشود و دست از چانه زنی بردارد/ مجلس با دقت روند مذاکرات را رصد می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی به چانه زنی ها و ژست های آمریکایی ها و غربی ها در مذاکرات واکنش نشان داد و به آنها توصیه کرد دست از این چانه زنی ها بردارند و دچار اشتباه راهبردی نشوند چراکه در غیر این صورت متحمل ضرر خواهند شد.
 رييس مجلس نماز جمعه تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بعد از راهپیمایی روز قدس و در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، با اشاره به مذاکرات هسته ای به زیاده خواهی های و ژست آمریکایی ها در مذاکرات واکنش نشان داد.
 
وی با بیان این که مذاکرات روزهای پر تنش خود را پشت سر می گذارد، مراحل چگونگی مذاکرات با آمریکا و پا درمیانی یکی از سران کشورهای منطقه در سال های اخیر در این رابطه را تشریح و تاکید کرد که رهبر معظم انقلاب برای اتمام حجت با مذاکرات موافقت کردند.
 
وی گفت: موضوع هسته ای با جدیت ملت و رهبری امام خامنه ای طی سه دهه اخیر به یک دستاورد بزرگ برای ملت تبدیل شده است و این مساله را غربی ها به ما نداده اند.
 
دکتر لاریجانی بیان کرد: حمایت های رهبر معظم انقلاب در دولت های مختلف کارساز بوده است و ما همچنان که با سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب مسیر استقلال اقتصادی را دنبال می کنیم در عرصه مذاکرات نیز با همین هدایت ها وارد شده ایم و دولت و تیم مذاکره کننده برای احقاق حقوق ملت و رفع تحریم ها تلاش می کند.
 
مطرح کردن نیاز به عنوان امتیاز نیرنگ غرب و آمریکا است
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیرنگ بازی آمریکا در مذاکرات هسته ای، افزود: مذاکرات هسته ای کار بسیار سختی است، گاهی اوقات طرف مقابل و حریف نیاز خود را به عنوان امتیاز به میان می آورد.
 
وی سخنان شب گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا در وین را در همین راستا ارزیابی کرد و با بیان این که ژست آمریکایی ها را جدی نمی گیریم، گفت: آنها با این گونه ژست ها می خواهند چانه زنی بیشتری انجام دهند.
 
ملت ایران و تیم مذاکره کننده قلب سلیمی دارند اما ساده لوح نیستند
دکتر لاریجانی تاکید کرد: آمریکایی ها و غربی ها بدانند، ایرانی ها و تیم مذاکره کننده قلب سلیمی دارند اما ساده لوح نیستند و می توانند این مسائل را از هم مجزا کنند.
 
رییس مجلس خطاب به آمریکایی ها اظهار داشت: مگر همین شما نبودید که تقاضای مذاکره داشتید؛ اینجا میدان آزمون شما است، بدانید اگر مذاکرات را به بن بست بکشانید این شما هستید که در مقابل انعطاف ایران دچار اشتباه استراتژیک شده اید و البته نتیجه آن نیز به نفع شما نخواهد بود.
 
وی ادامه داد: بعد از سه سال مذاکره و وقت گیری این گونه حرف ها زدن ها چانه زنی بلا وجه و نادرست است.
 
مجلس با دقت مذاکرات را زیر نظر دارد/ آمادگی ایران برای برگرداندن ورق
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به دقت مسائل را رصد خواهد کرد و چارچوب ها را مد نظر خواهد داشت؛ دانشمندان و همکاران ما در بخش هسته ای ما نیز آمادگی دارند با همه توان ورق را برگردانند و روند هسته ای را شتاب ببخشند.
 
دکتر لاریجانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هدایت امور را در دست دارند و همه قوا نیز پشتیبان تیم مذاکره کننده هستند و امیدواریم به توافقی دست یابیم که مطلوب ملت باشد.
 
شرح قصه پر غصه فلسطین
رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود قصه پر غصه فلسطین را تشریح کرد و ایجاد رژیم اشغالگر قدس در قلب خاورمیانه را بخشی از توطئه استکبار و غرب برای سرنوشت امت اسلام دانست.
 
لاریجانی همچنین تکفیری ها را ساخته و پرداخته و مورد حمایت استکبار و صهیونیسم بین الملل دانست و تاکید کرد: استکبار و صهیونیست ها با این کار به دنبال انتقام از امت اسلام هستند و حمایت از تروریست ها نیز در همین راستا انجام می شود./924/پ202/ج
ارسال نظرات