۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۷۳۶۲۹

امروز فلسطین در تهران، میلیون‌ها شعبه داشت/ خورشید آزادی بر بام قدس خواهد نشست

خبرگزاری رسا ـ امروز امت روزه‌دار تهران با حضور وصف نا‌شدنی در راهپیمایی روز جهانی قدس ثابت کردند که فلسطین کماکان مسأله اصلی جهان اسلام است و روزی خورشید آزادی بر بام قدس شریف خواهد نشست.
راهپيمايي روز قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، راهپیمایی روز قدس در شهر تهران و مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور جمعیت پرشور امت روزه‌دار تهران از مسیر‎‌های نه گانه پیش بینی شده از ساعت 10:30 صبح آغاز و با قرائت قطعنامه و پیوستن راهپیمایی کنندگان به نماز‌گزاران در محوطه دانشگاه تهران به پایان رسید.


روز قدس مبدأ بیداری اسلامی است
هسته اصلی راهپیمایی روز قدس امسال از میدان فلسطین شکل گرفت، مردم روزه‌دار تهران با طی مسافت‌های طولانی و با زبان روزه از مسیر‌های نه گانه و از ساعات آغازین صبح خود را به خیابان انقلاب رساندند، این در حالی است که دمای هوای امروز تهران عدد بالای 40 درجه را نشان می‌داد و بسیاری از شرکت کنندگان در راهپیمایی شب گذشته را در مساجد و احیای شب قدر گذارنده بودند.


نکته جالب توجه راهپیمایی امسال حضور پر‌شور کودکان خردسال همراه با والدین خود در مسیر‌های راهپیمایی بود، این در‌حالی است که زنان روزه‌دار نیز با وجود گرمای هوای با حجاب اسلامی خود جلوه‌ای زیبا از دین مداری و آزادی خواهی خود را به رخ جهانیان کشاندند.


شعار‌های امسال در سه بخش کلی قابل ارزیابی بود، دسته اول شعار‌های معمول روز قدس که بیشتر به صهیونیزم ستیزی و مسأله مقاوت اشاره داشت، دسته دوم شعار به موضوع یمن و جنایات رزیم منفور آل سعود اشاره داشت، اما دسته سوم شعار‌ها به موضوع روز مذاکرات هسته‌ای می‌پرداخت و تاکید بر احقاق حقوق مسلم مردم در قضیه مذاکرات هسته‌ای داشت.


امضای طومار میثاق با مردم فلسطین
در بخشی از مسیر راهپیمایی و در حوالی خیابان وصال تهران، طوماری به امضای راهپمایی کنندگان می‌رسید که در آن تاکید شده بود که مردم فلسطین هیچ‌گاه تنها نخواهند ماند و حرکت آزادی خواهانه آن‌ها تا هر زمان که طول بکشد از سوی مردم ایران حمایت خواهد شد، نکته جالب این جمع آوری امضا، نوشتن جملات زیبا در مدح جریان مقاومت از سوی مردم بود.


وجود گسترده پایگاه‌های صدا و سیما و چادر‌های فرهنگی

در طول مسیر راهپیمایی پایگاه‌های مختلف شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی عظمت حضور مردم آزادی‌خواه شهر تهران را به سراسر کشور مخابره می‌کردند، ضمن این‌که در بخش دیگری از مسیر‌های راهپیمایی، چادر‌هایی بر‌پا شده بود که به توزیع پلاکارد با موضوع فلسطین می‌پرداخت.


حضور بی‌نظیر بسیجیان استان تهران در راهپیمایی روز قدس
پایگاه‌های مختلف بسیج استان تهران در دسته‌های بسیار منظم در مسیر‌های راهپیمایی با حمل پرچم‌های حزب الله و اسماء متبرک امامان معصوم حضور داشتند، ضمن این‌که دسته‌های مختلف بسیجیان از پایگاه‌های بسیج چه در حوزه خواهران و چه در حوزه برادران با شرکت در مراسم راهپیمایی امروز، جلوه‌ای دیگر از تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان دادند.


روحانیت، حامی مقاومت مردم فلسطین
روحانیان و طلاب استان تهران که عمدتأ با خانواده‌های خود در راهپیمایی شرکت داشتند، با حمل پلاکارد‌هایی حمایت خود را از جریان مقاومت مردم فلسطین نشان دادند، ضمن این‌که برخی از روحانیان در طول مسیر راهپیمایی به سوالات جوانان شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس پاسخ می‌دادند.


پلاکارد‌ها و دست نوشته‌های مختلف در راهپیمایی روز قدس
شعارهایی همچون؛ ما طرفدار مظلومیم، مقاومت همیشه پیروز است، مرگ بر رژیم غاصب اسراییل، روز قدس روز هشدار به ابر قدرت‌هاست، قدس آزاد خواهد شد، نحن قادرون، لبیک یا حسین، فلسطین پیروز است آمریکا نلبود است، روز قدس روز وحدت است، قدس آزاد خواهد شد، ای قدس صبح نزدیک است و مرگ بر آمریکا و اسراییل بر روی پلاکارد‌ها و بنر‌های حمل شده بر روی دستان مردم روزه‌دار تهران دیده می‌شد.


حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی در طول مسیر‌های راهپیمایی
علاوه بر حضور آقای هاشمی رفسنجانی در مسیر خیابان انقلاب، شخصیت‌های مختلف سیاسی از قبیل نمایندگان ادوار مختلف مجلس، اعضای شورای شهر تهران، وزرای کابینه دولت، چهره‌های سیاسی مطرح و انقلابی و برخی از مقامات لشگری در راهپیمایی روز قدس امروز مردم تهران حضور داشتند.


اهالی هنر و ورزشکاران در مسیر‌های راهپیمایی حضور پیدا کردند
جمعی از اهالی سینما، تأتر و تلویزیون به همراه شاعران مطرح کشور، نویسندگان، ورزشکاران، خطاطان، نقاشان و گروه‌های هنری، ادبی و ورزشی با حضور پر‌شور خود در مسیر‌های راهپیمایی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.


دانشگاهیان فریاد فلسطین پیروز است سر دادند
اعضای مختلف دانشگاه‌‎های تهران با حمل پلاکارد‌هایی ضمن معرفی واحد دانشگاهی خود، با نشان دادن شعار‌هایی آرزوی پیروزی مردم فلسطین را اعلام کردند، ضمن این‌که بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد و سایر اماکن آموزشی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.


شهدای غواص هنوز در ضمیر مردم جای دارند/ حضور گسترده جانبازان و خانواده شهدا
نکته قابل توجه راهپیمایی امروز، حمل دست نوشته‌هایی بود که در آن‌ها به شجاعت شهدای غواص اشاره داشت، ضمن این‌که در اکثر این شعار‌ها به تیم هسته‌ای تذکر داده شده بود که راه شهدا را پی بگیرند.


حواشی جالب مراسم روز قدس امسال
شعار « هرگز یک ایرانی را تهدید نکن » که از سوی محمد جواد ظریف در طی مذاکرات مطرح شده از سوی برخی از جوانان تکرار می‌شد، اما مهم‌ترین موضوعی که سوژه عکاسان بود، تصاویر سردار رشید سپاه اسلام، قاسم سلیمانی بود که بر روی تی‌شرت‌های برخی از جوانان نقش بسته بود.


حضور خبرنگاران خارجی برای پوشش عظمت مردم تهران
در بخشی از میدان انقلاب و مسیر‌های منتهی به دانشگاه تهران، خبرنگارن مختلف خارجی از رسانه‌های مطرح حضور داشتند، ضمن این‌که خبرنگاران سخت‌کوش رسانه‌های داخلی نیز به انعکاس اخبار راهپیمایی می‌پرداختند.

 

گفتنی است، تلاش‌های نیروهای مختلف خدماتی، انتظامی در مسیر‌های مختلف راهپیمایی، نظمی فوق العاده را به مراسم امسال بخشیده بود./856/پ201/ح

ارسال نظرات