۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۷۳۷۰۹

تشکر امام جمعه شهرکرد از حضور جهادگرانه و بصیرت‌گونه مردم در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تجلیل از حضور جهادگرانه و بصیرت‌گونه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، بیداری، روحیه جهادگری و بصیرت را از شاخصه‌های انسان مسلمان و همواره مورد تأکید اسلام خواند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام, نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به تقوا اظهار داشت: در سوره توبه مسجدداری و حتی عمران مسجدالحرام از جهاد در راه خدا بالاتر نیست؛ بنابراین نمی توان با این بهانه که ما مساجد را آباد می‌کنیم از جها د در راه خدا فرار کنیم.

 

وی، ایمانی که روحیه سازش را از مؤمن بگیرد و او را مقاوم در مقابل بیگانگان سازد بسیار مهم دانست و ادامه داد: مساجد باید کانون تربیت مؤمنان جهادگر باشد.

 

امام جمعه شهرکرد، جدایی دین از سیاست را غلط دانست و بیان داشت: مردم ایران دیشب در مساجد به عبادت پروردگار مشغول بودند و امروز به جنگ با استکبار آمدند تا با مشت‌های گره کرده فریاد بزنند زیر بار ذلت نمی‌روند و زور را نمی‌پذیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماز جمعه را عرصه وسیعی برای جهاد در راه خدا دانست و افزود: ملت ایران با همه توان خود ایستاده است و با همه قدرت توطئه‌های دشمن را خنثی می‌سازد.

 

نماینده ولی فقفیه در چهارمحال و بختیاری، دغدغه اهل تقوا را چگونگی بزرگداشت شعائر دین عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از شعائر بزرگ الهی راهپیمایی‌هایی مانند راهپیمایی امروز است که امام خمینی(ره) پرچم عظیم آن را علم کرد و راه را به ما نشان داد.

 

این مقام مسؤول با تجلیل از حضور جهادگرانه و بصیرت‌گونه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، بیداری، روحیه جهادگری و بصیرت را از شاخصه‌های انسان مسلمان و همواره مورد تأکید اسلام خواند.

 

وی با اشاره به 20 تیرماه روز جهانی جمعیت تأکید کرد: ایران به این مقوله نگاه ویژه‌ای دارد و طبق دستورات دینی هم نباید از فرزندآوری جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به 21 تیرماه سالروز حمله ددمنشانه رضاشاه به مسجد گوهرشاد و به خاک و خون کشیدن مردم معترض به بهانه کشف حجاب گفت: خانواده‌ها باید موضوع حجاب را جدی بگیرند چراکه حضور در اجتماع با حجاب نادرست نه زینت اسلام است و نه زینت خانواده‌های مسلمان.

 

امام جمعه شهرکرد به طراحی کودتا از سوی آمریکا در 21 تیرماه 1359 اشاره کرد و بیان داشت: این تنها توطئه آمریکا نبود و هنوز هم توطئه‌های این شیطان بزرگ ادامه دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران تأکید کرد: آمریکای خبیث درصدد است تا همچنان راه را بر ملت ایران ببندد اما این ملت بزرگ راه خود را انتخاب کرده‌اند و محکم پشت تیم مذاکره‌کننده خود ایستاده‌اند و نماینده‌های ایران هم در مذاکرات با همه قدرت راه را بر زیاده‌خواهی‌های آمریکا خواهند بست تا ذره‌ای از حق مردم ایران ضایع نشود.

 

این مقام مسؤول، 23 تیرماه را روز همبستگی ملی بزرگ در ایران دانست و ادامه داد: در 23 تیرماه سال 78 فتنه‌ای آغاز شده بود که با آگاهی مردم خنثی شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که امروز آمریکا گمان می‌کند مردم ایران از ترس تحریم پای میز مذاکره آمده‌اند، بیان داشت: شیطان بزرگ با این تصور امید داشت مردم دیگر مرگ بر آمریکا نگویند اما امروز با شعار محکم مرگ بر آمریکا فتنه‌ای دیگر خنثی شد.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریکای مردم ایران تا زمانی که آمریکای خبیث وجود دارد فراموش نخواهد شد و ادامه خواهد داشت.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: مرم خوب می‌دانند مسأله یمن، تکفیری‌ها و داعشی‌ها در جهان به راه افتاده است تا خطر اسرائیل از یاد ببرند و کم‌رنگ شود و به همین دلیل مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند./9457/پ201/ب4

ارسال نظرات