۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۷۴۱۱۲
نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی:

مجلس اجازه نخواهد داد زیاده خواهی آمریکا سبب کوتاه آمدن از حقوق ملت در مذاکرات شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس اجازه نخواهد داد زیاده خواهی آمریکا سبب کوتاه آمدن از حقوق ملت در مذاکرات شود، بی اعتمادی ملت و نظام اسلامی ایران به آمریکا را فراتر از مباحث مطرح شده دانست و تصریح کرد که دیوار بی اعتمادی به آمریکا به این راحتی ها کوتاه نخواهد شد.
حميدرضا عزيزي، نماينده مردم فارسان در مجلس

حمیدرضا عزیزی، نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به روند فرسایشی مذاکرات هسته ای گفت: امروز با گذشت 20 ماه از مذاکرات و زیاده‌خواهی‌های آمریکا آن هم به طور تهاجمی، توجه به این موضوع که آمریکا در هیچ برهه‌ای قابل اعتماد نبوده و نیست، ضروری است؛ همچنین سخنان تیم مذاکره کننده همگی نشان دهنده سرباز زدن آمریکا از تفاهم لوزان است.


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست، بیان داشت: با توجه به شواهد موجود و دبه آمریکایی‌ها بیشتر به این موضوع که آمریکا قابل اعتماد نیست، پی خواهیم برد و به یقین این خود آمریکایی‌ها هستند که به این بی‌اعتمادی‌ها دامن می‌زنند.


عزیزی با اشاره به نگرانی هایی که از قبل مذاکرات وجود داشته و روند مذاکرات هم نشان داد که این نگرانی ها بی مورد نبوده است، خاطرنشان کرد: دلیل عدم تعهدات غربی ها خصوصا آمریکا نسبت به توافقات لوزان همین خوی زیاده‌خواهی و استکباری‌شان است که سبب شده منافع خود را در مذاکرات دنبال کرده و نگرانی‌هایی را برای ادامه توافقات ایجاد کنند.


وی با اشاره به سخنان ضد و نقیض جان کری و تأثیر آن در در روند مذاکرات، تأکید کرد: آمریکا با این توطئه ها و ایجاد فشار به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر در روند مذاکرات است اما موضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در زمینه مذاکرات هسته‌ای روشن و واضح بود و تیم مذاکره‌کننده در همین چارچوب روند مذاکرات را پیگیری می‌کند و این آمریکا است که دبه در می آورد.


نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی به سخن رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: «توافقی در لوزان صورت نگرفته که من با آن موافقت کنم» اشاره و ادامه داد: بیانیه لوزان بیشتر یک مانور رسانه‌ای بود؛ آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که با دبه در آوردن و تهدید ترک مذاکرات، امتیازات بیشتری بگیرند که در این حالت تیم مذاکره کننده ایرانی نیز باید هوشیار باشد و بر سر خواسته های به حق خود پافشاری کند.


این مقام مسؤول با بیان این که ایران نباید از خواسته‌های خود کوتاه بیاید، تأکید کرد: تیم مذاکرکننده باید قوی باشند و خواسته‌های خود را محکم و با اقتدار عنوان کنند و زیربار خواسته‌های بی جا و غیر منطقی دشمن نروند و بدانند تا زمانی که بر خواسته های به حق ملت و در جهت منویات رهبری حرکت می کنند، مورد حمایت همه جانبه مردم هستند.


وی با اشاره به خطوط قرمز رهبری در زمینه هسته ای، افزود: در مذاکرات باید این خطوط در نظر گرفته شوند که رسیدن به یک توافق خوب، توافق با رعایت همه خط قرمزها خواهد بود و در این راه صراحت و شفافیت حرف نخست را می زند و شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات خواهد بود.


عزیزی با بیان این که ایران ملتی منطقی است، خاطرنشان کرد: کشور ایران اهل مذاکره بوده و به یقین اگر مذاکرات شرافتمندانه باشد تا آخر آن را ادامه خواهیم داد و تا آخر پای حقوق ملت و کشور خواهیم ایستاد.


نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در خصوص مذاکرات کوتاه نخواهد آمد و محکم و استوار بحث مذاکرات را پیگیری خواهد کرد و نمی‌گذارد زیاده‌خواهی‌های آمریکا سبب کوتاه آمدن از حقوق ملت ایران شود؛ به یقین مجلس در این راستا سخنان رهبری را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد./9457/ت302/ج

 

ارسال نظرات