۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۷۴۱۵۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

رعایت عفاف و حجاب در جامعه سبب حفظ امنیت روانی خانواده و فرزندان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده مسأله حیا را سبب استحکام زنذگی زناشویی دانست و گفت: حیا و حجاب با رعایت حدود سبب حفظ امنیت روانی خانواده و فرزندان می شود و زندگی با حیا و حدود است که مستحکم خواهند ماند.
حجت الاسلام علي محمدزاده، امام جمعه شبستر
حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: روز عفاف و حجاب، سالگرد شهادت تعداد کثیری از زائران حرم رضوی در مسجد گوهرشاد است، شهدای مسجد گوهرشاد در حقیقت فدائیان راه حجاب و عفاف هستند.
 
وی ادامه داد: حجاب از اصول اساسی اسلام است و در قرآن کریم به مسأله حجاب بسیار شفار شده است، تأکید بر حجاب در آیات قرآن کریم شفاف بوده و در حقیقت از آیات محکم قرآن کریم است.
 
امام جمعه شبستر، افزود: در طول سالیان طولانی، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب برای اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی شهدای بسیاری را تقدیم کردیم.
 
وی با اشاره به تاریخ اندلس اسلامی، ابراز داشت: بنا بر شهادت تاریخ بیش از 200 سال حکومت قدرتمند اسلامی از علویان و اسماعیلیان در اندلس به طول انجامید.
 
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان ‌این‌که نباید از تاریخ غفلت کرد، گفت: باید از تاریخ عبرت گرفت، توجه به تاریخ اندلس اسلامی و نحوه نفوذ و سقوط دولت اسلامی در آن منطقه، درس های فراموش نشدنی برای جامعه کنونی ما دارد.
 
وی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام عمدتا از مسیر حجاب به جامعه اسلامی نفوذ کردند، تصریح کرد: عمده از طریق تهاجم فرهنگی، بی حجاب کردن زنان، سست شدن اعتقادی مردم و بی غیرتی جوانان توانستند زیرسازی‌های جامعه را سست و حکومت اسلامی اندلس را براندازی کنند.
 
حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به شرایط امروز، ابراز داشت: دشمن امروز بیشتر از طریق تهاجم فرهنگی و بی حجاب کردن زنان ما و بی غیرت کردن جوانان و مشغول کردن آنها با مسائل شهوانی و نفسانی، قصد بر تضعیف جامعه اسلامی دارد.
 
وی این تهدید را مشهود عنوان کرد و افزود: تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه در این باره مسؤول هستند، مردم مسؤولند، هر کسی در هر مقام و جایگاهی مسؤول است، مسأله حجاب یک مسأله اساسی است.
 
امام جمعه شبستر عفت و حیاء را زمینه ساز حجاب عنوان کرد و گفت: در روایت حیاء و ایمان را مقرون یکدیگر دانسته اند و کسی را که بی حیا باشد را بی ایمان و برعکس خوانده اند.
 
وی مسأله حیاء را سبب استحکام زنذگی زناشویی دانست و گفت: حیاء و حفظ حجاب با رعایت حدود سبب حفظ امنیت روانی خانواده و فرزندان می شود و زندگی با حیاء و رعایت حدود است که مستحکم خواهند ماند./854/ت302/ح
ارسال نظرات