۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۷۴۳۸۸
هنرمند افغان:

کوچک‌ترین اهانت به قرآن با واکنش شدید جهان اسلام مواجه می‎شود

خبرگزاری رسا ـ هنرمند خطاط افغان با تاکید بر وحدت بین مسلمانان، گفت: کوچک‌ترین اهانتی به قرآنی خشم سراسر جهان اسلام را بر می‌انگیزد.
انتخابات در افغانستان

 

علی بابا اورنگ، هنرمند افغان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: امسال با تعدادی از تابلوهای خوش‌نویسی با مضمون قرآنی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شرکت کرده ام.

 

وی افزود: با توجه به محدودیت زمان نمایشگاه شرایط خوبی را فراهم شده است، ضمن این‌که در بخش بین الملل زیبنده‌ترین آیات خداوند که همانا قرآن است با دست هنرمندان خلق شده است.

 

اورنگ با تاکید بر همدلی مسلمانان جهان، ادامه داد: اگر کسی در هر جای دنیا بخواهد کوچکترین اهانتی به قرآن بکند قطعا با واکنش شدید جهان اسلام روبرو خواهد شد. قرآن همه زندگی ماست و الگوی بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

 

هنرمند افغان با بیان این موضوع  که قرآن راه آرامش است، ادامه داد: دستورات قرآن مسیر پیشرفت و تعالی بشر را میسر می سازد و همچون مونسی در سختی‌ها و مصایب است که ما را کمک می کند، ما باید تمام ارکان زنگی خود را بر پایه قرآن قرار دهیم تا به سعادت این دنیا و آن دنیا دست پیدا کنیم.

 

اورنگ تصریح کرد: دو کشور دوست و همسایه، ایران و افغانستان وجوهات فرهنگی و اعتقادی مشترک بسیاری دارند که باعث پیوند این دو کشور برادر شده است. ما ایرانیان را نزدیک‌تر از برادر به خود می‌پنداریم و هیچ نقطه تمایز و جدایی در بین ما وجود ندارد، تصور من در این چند روز که در ایران حضور دارم این‌چنین است که در یکی از ولایت های افغانستان حضور دارم و احساس نزدیکی بسیاری با ایرانیان دارم.

 

وی در ادامه مطالبش افزود: مهمترین نقطه اشتراک ما زبان فارسی است و این دو کشور در گذشته یک سرزمین بوده اند و فرهنگ غنی و ارزشمند این دو کشور پشتوانه بسیار محکمی برای آنان است. برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند نسل جوان دو کشور را با آثار هنرمندان و فرهنگ و آداب و رسوم بین دو کشور آشنا کند و زمینه های پیوند این دو کشور دوست و همسایه را فراهم سازد./856/ب202/د

ارسال نظرات