۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۷۴۵۷۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تکریم کارگر و کارفرما از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تکریم کارگر و کارفرما از آموزه های دینی و ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور است.
حجت الاسلام يعقوبي - همايش تجليل از کارفرمايان برتر خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی دیشب در همایش تجلیل از کارفرمایان برتر استان که با حضور مدیران و مسؤولان خراسان شمالی و نیز کارفرمایان کارگاه های فعال تولیدی استان برگزار شد، با اشاره به آموزه ها و تأکیدات دین مبین اسلام در زمینه کار و فعالیت، اظهار کرد: اسلام سفارش زیادی به کار و تولید کرده و یکی از شاخصه های جامعه اسلامی تلاش و فعالیت زیاد است.

 

وی با بیان این که همچنین آموزه های دینی اسلام اهمیت زیادی برای تکریم کارگر و کارفرما قائل شده اند، افزود: در دین اسلام همان گونه که سفارش شده تا مزد کارگر در اسرع وقت و پیش از آن که عرق وی خشک شود پرداخت شود، به همین منوال بر تکریم کارفرما و رعایت حق وی نیز تأکید شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به این که در تمامی جوامع شماری از مردم در کار و تلاش پیشتاز و جلودار هستند، خاطرنشان کرد: این افراد با اقدامات کلان، زیرساخت های اشتغال و توسعه را برای تعداد زیادی از افراد جامعه مهیا می کنند به همین دلیل نیز ارزش کار آنها بالا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با تلاش این افراد و اشتغال ایجاد شده از سوی این گونه کارفرماها، دغدغه بسیاری از خانواده ها در زمینه کار و درآمدزایی برطرف می شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه کارفرما در عرصه تولید و توسعه جامعه است.

 

به گفته وی کارگر و کارفرما هر دو در جامعه اسلامی عزیز هستند چرا که همانند دو بال زمینه توسعه و اوج گرفتن اقتصاد و تولید در کشور را فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که تکریم کارگر و کارفرما از آموزه های دینی و ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور است، خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی این دو در کنار هم و با مشارکت یکدیگر می توانند تولید داخلی را ارتقا بخشیده و بسیاری از مشکلات فعلی کشور را مرتفع کنند.

 

سیداحمد سیدی، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به وضعیت جامعه کار و کارگری در استان، اظهار کرد: اکنون تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی این استان در سازمان تأمین اجتماعی 104 هزار و 467 نفر است.

 

وی با بیان این که از این تعداد 65 هزار و 274 نفر بیمه شدگان اجباری، 9 هزار و 505 نفر حرف و مشاغل آزاد، 10 هزار و 193 نفر کارگران ساختمانی و مابقی نیز بیمه شدگان سایر بخش ها هستند، افزود: همچنین در حال حاضر 10 هزار و 596 پرونده مستمر بگیر نیز در این استان وجود دارد که با احتساب نفرات اصلی و تبعی، شمار افراد مستمری بگیر تحت پوشش این نهاد به 26 هزار و 185 نفر می رسد که ماهانه 100 میلیارد ریال مستمری به آنها پرداخت می شود.

 

سیدی در ادامه با اشاره به این که متأسفانه در حال حاضر بیش از 50 درصد مستمربگیران کمتر از حداقل دستمزد حقوق دریافت می کنند، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی تلاش می کند تا مستمری این افراد را نیز به حداقل دستمزد افزایش دهد.

 

گفتنی است، در این همایش از چهار کارفرما نمونه استانی و نیز تعدادی از کارفرماهای نمونه شهرستانی استان خراسان شمالی تجلیل شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات