۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۷۴۹۶۹
آیت الله ناصری تبیین کرد؛

برخی آثار و فواید ذکر «لاحول ولا قوة إلا بالله»

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان با اشاره به نقش اذکار در زندگی انسان پیرامون ذکر لاحول ولا قوة إلا بالله گفت: این ذکر برای جلوگیری از انحرافات فکری، رفع مشکلات و گرفتاری‌ها و در امان ماندن از شیاطین آثار و برکات بسیاری دارد.
درس اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در مسجد کمر زرین با بیان نقش اذکار در رشد انسان و بهبودی زندگی انسان گفت: ذکر لاحول ولا قوة إلا بالله یکی از اذکاری است که برای رفع غم و گرفتاری انسان توصیه شده است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که ذکر لاحول ولا قوة إلا بالله برای جلوگیری از انحراف و دگرگونی فکری مؤثر است، خاطر نشان کرد: روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است پیرامون این ذکر که می‌فرمایند کسی که مداومت به این ذکر داشته باشد مانند انسانی است که تازه متولد شده باشد و گناهانش مورد بخشش قرار می‌گیرد و ابواب فقر و تنگدستی به روی او بسته خواهد شد.

 

آیت الله ناصری با اشاره به روایتی تصریح کرد: شیاطین یکی از دسته‌های دوگانه دشمنان ما هستند، شیاطین با پدران ما دشمنی خود را آغاز کردند و تا به امروز هم دشمن ما بودند و در آینده هم این دشمنی ادامه دارد و باید از شر آنها به خداوند پناه برد اما تنها شیاطین نیستند که با ما دشمنی می‌کنند بلکه شیاطین انسی و از جنس انسان هم درصدد دشمنی با ما هستند.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با بیان این‌که دشمنی انسان ها در برخی موارد شبیه شیاطین و در برخی موارد متفاوت از سبک دشمنی آنها است ابراز کرد: ذکر شریف لاحول ولا قوة إلا بالله برای امان ماندن از هر دو نوع دشمنی که در کمین ما هستند مؤثر است و ما را از شر آنها محفوظ می‌دارد، وقتی شیاطین از ما دور شوند وسوسه گناه هم در ما کم می‌شود و این از آثار ذکر شریف است.

 

وی با اشاره به فواید و آثار صلوات بر پیامبر و اهل بیت (ع) اظهار کرد: در روایتی معتبر از امام صادق (ع) نقل شده است که شیعیان خداوند را در همه حال عبادت می‌کنند حتی پس از مرگ و در هر حالتی که باشند به این عبادت مشغولند، خداوند ملکی برای مؤمنین خلق کرده است که به جای محبین و شیعیان در حال عبادت و نماز هستند و همه اینها بیانگر علاقه خداوند و اهل بیت (ع) نسبت به ما است.

 

آیت الله ناصری گناهان را موجب نارضایتی خداوند و اهل بیت دانست و بیان کرد: وقتی ما مرتکب گناهان می‌شویم و خود را به گناه آلوده می‌کنیم نه تنها خداوند را از خودمان ناراحت می‌کنیم بلکه ائمه معصومین (ع) هم که همواره شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند هم ناراحت می‌شوند، اگر عزت و آبروی ائمه (ع) را محفوظ بداریم و جزء محبین و شیعیان حقیقی باشیم سعادت و خیر دنیا و آخرت را برای خود تضمین کرده‌ایم./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات