۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۷۵۳۱۲
امام جمعه خمین:

تلاش روحانیان در راستای ترویج احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خمین با بیان این که روحانیان در راستای ترویج احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند، گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی برای تمامی مردم است و همچنین این مهم باید به عنوان عنصری اساسی به جزیی از فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.
حجت الاسلام سيد علي حسيني امام جمعه خمين ستاد احياي امربه معروف و نهي از منکر شهرستان خمين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه خمین و رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمین بعد از ظهر امروز پنجشنبه 25 تیرماه، در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: امر به معروف و نهى از منکر در جامعه اسلامی بعنوان یکى از مهمترین و با ارزش ترین  برنامه ها، از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

امام جمعه خمین، با بیان این که امر به معروف و نهى از منکر، عنصر اصلى و عامل مهم در قیام حسین بن على(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توطئه های فرهنگی استکبار را خنثی می کند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که روحانیان باید در ترویج احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند، اظهار داشت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی برای تمامی مردم است و همچنین این مهم باید به عنوان یک عنصر اساسی به جزیی از فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.

 

جلوگیری از گسترش و ترویج فساد در جامعه با اجرای صحیح امر به معروف

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمین خاطرنشان کرد: اجرای دقیق امر به معروف و نهی از منکر از گسترش و ترویج فساد، فحشا و بی بند و باری در جامعه جلوگیری می کند.

 

امام جمعه خمین با بیان این که امر به معروف ونهی از منکر دو اصل اساسی است که ریشه فطری دارد و جزیی از ساختار باطنی انسان است، تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانند حصار و دژی محکم برای اجرای سایر واجبات است.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر در تمام طول سال باید فعال باشد، عنوان کرد: ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر باید مسائل را ریشه‌ای و بنیادین حل کند و همچنین از طریق ارائه طرح و برنامه و آزمون‌ و خطاهای مکرر به آسیب‌شناسی مشکلات جامعه و ارائه راهکارها بپردازد.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمین با اشاره به این که برخی از صنوف با رعایت نکردن شئونات اسلامی و به نمایش گذاشتن مانکن و لباس های ترویج دهنده بدحجابی در شهر خمین، پرداخته اند، گفت: الگو قراردادن مانکن های تحریک کننده و قبیح در معرض دید عموم با فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی منافات دارد.

 

گفتنی است، در این مراسم احکام تمدید شده10 نفر از اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمین به افراد تحویل داده شد./842/پ202/ح

ارسال نظرات