۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۷۵۳۲۹
آیت الله مهمان نواز:

تقویت وحدت و انسجام درونی تنها راه نجات امت اسلام است

خبرگزاری رساـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عید سعید فطر از اعیاد بزرگ مسلمانان است و جلوه ای از وحدت همه امت اسلام محسوب می‌شود، گفت: تنها راه نجات امت اسلام از چنگال دشمنان و مستکبران تقویت وحدت و انسجام درونی است.
 آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در جمع مدیران استان، با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان بوده و جلوه ای از وحدت همه امت اسلام محسوب می شود.

 

وی با اشاره به احادیث و روایات اسلامی درباره جایگاه عید فطر، افزود: در این روز بندگان خالص خدا و مؤمنان بعد از یک ماه روزه داری، اجر و پاداش خود را از باری تعالی دریافت کرده و از پروردگار خویش نمره قبولی می گیرند.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان این که در روز عید سعید فطر عزت و عظمت امت اسلامی در برابر دشمنان و مستکبران به نمایش گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید مراسم و نماز عید فطر باشکوه و گستردگی هر چه تمام تر برگزار شود چرا که این شکوه از یک طرف دشمن شکن و از طرف دیگر وحدت بخش و مایه قوام امت اسلامی خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این که باید متولیان فرهنگی و مذهبی به برگزاری باشکوه مراسم عید سعید فطر توجه ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: مسلمانان باید با حمد و ثنای الهی، این روز را جشن گرفته و از آن برای نمایش وحدت و انسجام خود استفاده کنند.

 

آیت الله مهمان نواز ادامه داد: در عید سعید فطر افراد متقی که در طول ماه رمضان گوش به فرمان دستورات دینی و الهی بودند، پاداش خود را از برکت و معنویت این روز دریافت می کنند.

 

وی با تأکید بر استفاده از اندوخته معنوی ماه مبارک رمضان برای سایر ایام سال، خاطرنشان کرد: مؤمنان در طول ماه رمضان توشه تقوا و پرهیزگاری می بندند تا با استفاده از این ذخیره در طول 11 ماه دیگر سال در مسیر عبودیت حرکت کنند.

 

آیت الله مهمان نواز ضمن آرزوی قبولی برای طاعات و عبادات تمامی مسلمانان در طول ماه رمضان، اظهار امیدواری کرد که فضای قرآنی و عبادی این ماه مبارک در طول سال نیز تداوم داشته باشد.

 

به گفته وی عید سعید فطر شکرانه یک ماه بندگی و عبودیت بوده و باید با درک جایگاه آن برای حفظ و تداوم فضای معنوی در جامعه تلاش کرد.

 

آیت الله مهمان نواز در ادامه با اشاره به این که عید سعید فطر جلوه ای از وحدت مسلمانان است، افزود: تنها راه نجات امت اسلام از چنگال دشمنان و مستکبران تقویت وحدت و انسجام درونی است.

 

وی با تأکید بر تقویت وحدت و همبستگی مسلمانان، خاطرنشان کرد: در حالی که دشمنان و دنیای استکبار با تمام توان خود برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان به میدان آمده، امت اسلام باید با  تقویت وحدت، نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی کند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تا زمانی که مسلمانان با یکدیگر متحد باشند دشمنان از اجرای توطئه های مختلف، طرفی نبسته و سودی نمی برند اما خدای ناکرده در یک مقطع زمانی و مکانی که مسلمانان دچار تشتت و چنددستگی شوند بهترین فرصت برای سوء استفاده دشمنان اسلام فراهم می شود.

 

آیت الله مهمان نواز اضافه کرد: باید همه مسلمانان با بصیرت و هوشیاری نقشه های شوم دشمنان را درک و تحلیل کرده و برای بی اثر کردن این توطئه ها همواره در صحنه حاضر باشند./9314/پ202/ی

ارسال نظرات