۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۷۵۳۸۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

حفظ جایگاه شهدا و تکریم خانواده‌های آن‌ها از مسلمات نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: این که باید یاد شهدا فراموش نشده و جایگاه آنها حفظ شود از مسلمات انقلاب اسلامی بوده که برگرفته از دین اسلام است.
امام جمعه اروميه در يادواره شهداء محله بني هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه دیشب در بیست و سومین یادواره شهدای محله بنی هاشم اظهار کرد: امنیت و آسایش کنونی کشور با عنایت خداوند، توجهات امام زمان (عج) و خون شهدا به ارمغان آمده است که باید قدردان آن باشیم.

 

وی با بیان این که باید شهدا فراموش نشده و با خانواده شهدا با عزت و احترام برخورد شود، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود اشاره داشتند: «کسانی که برای جایگاه شهدا ارزش قائل نباشند، اجنبی محسوب می شوند هرچند شناسنامه ایرانی داشته باشند.»

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: این که باید یاد شهدا فراموش نشده و جایگاه آنها حفظ شود از مسلمات انقلاب اسلامی ایت که برگرفته از دین اسلام است.

 

وی با بیان این که در محضر پیامبر و اهل بیت(ع) شهادت و شهدا از جایگاه بالایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: بنابر فرموده پیامبر اکرم(ص) بر روی هر عمل خیری کار نیک دیگری است مگر تا زمانی که انسان در راه خدا به شهادت برسد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شهادت را بالاترین افتخار خواند و گفت: از امام صادق (ع) روایت است که وقتی نخستین قطره خون شهید به زمین می چکد تمام گناهانش بخشیده می شود.

 

وی با اشاره به جایگاه شهادت از دیدگاه امیر مؤمنان(ع) خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نهج البلاغه به خداوند قسم می خورد که اگر به ضرب هزاران شمشیر جان دهم آسان تر از آن است که در رختخواب از دنیا روم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که شهادت رسیدن تمام امامان نشان از جایگاه شهادت است، گفت: ارزش و مقام شهید به اندازه ای که در زیارت وارث آمده است که هنگام شهادت هم شما پاک می شوید و هم زمین و خاکی که در آن به شهادت می رسید.

 

وی با اشاره به لزوم حفظ جایگاه شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها، گفت: بر همه ملت ایران وظیفه است که راه شهدا را ادامه داده و در مسیر حفظ آرمانها و اهداف شهدا کوتاهی نکنند چراکه آنها جان خود را برای حفظ دین فدا کردند.

 

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: باید به یقین بدانیم که با خون شهدا کشور حفظ شده است و آرامش دارد بنابراین اگر به جایگاه شهدا توهین کرده و ارزش آنها را حفظ نکنیم باید در محضر خداوند جوابگو باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه حاضران را به مغتنتم شمردن ساعات پایانی ماه مبارک رمضان برای طلب عف و بخشش از خداوند توصیه کرد و گفت: از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است: «بدبخت کسی است که در ماه رمضان آمرزیده نشود.»

 

بیست و سومین یادواره شهدای محله بنی هاشم ارومیه شب گذشته با حضور امام جمعه ارومیه، مسؤولان، علما، روحانیان و جمعی از مردم برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات