۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۷۵۴۳۴
اندیشمند مجارستانی:

تحریم سبب پیشرفت ایران شد

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند مسلمان مجارستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی M1 این کشور گفت: توافق ایران وشش قدرت بزرگ جهان علاوه بر بازسازی هویت مسلمانان سبب اثرات اقتصادی فراوانی نیز می‎شود.
انديشمند مجارستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالرحمن امیهالفی از دانشمندان مسلمان مجارستانی با اشاره به اهمیت توافقنامه هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در وین افزود: جهان اسلام برنده مذاکرات هسته ای در وین بوده و هویت اسلامی که پس ازانفجار برج های دوقلو در نیوریوک در سال 2001 دچار صدمه شده بود با این توافق مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

 

میهالفی درخصوص تحریم های ایران نیز اظهار داشت: اثرات تحریم ها سبب شد تا جمهوری اسلامی ایران در بخش های بسیاری از جمله آموزش، تحقیق و توسعه سرمایه گذاری به پیشرفت های فراوانی دست یابد.

 

وی همچنین تاکید کرد که ایران در زمینه نانو تکنولوژی در حال حاضر در رده پنجم دنیا قرار دارد که باید آنرا حفظ کرده و برای ارتقای این جایگاه تلاش کند.

 

گفتنی است حزب یوبیک مجارستان که 24 کرسی در مجلس این کشور دارد روز گذشته در واکنش به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 با صدور بیانیه ای از این امر استقبال کرد و پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان نیز در روز چهارشنبه این هفته توافق هسته ای را به نفع صلح و ثبات در خاورمانیه دانست./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات