۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۷۵۵۲۱
خطیب نماز عید فطر نجف‌آباد:

همدلی، همزبانی و پیروی از مکتب عاشورا عامل اصلی موفقیت جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در خطبه های نماز عید فطر با اشاره به مظلومیت مردم یمن و پایمردی این مردم شیعه و الهام گیری از نظام جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از مکتب علوی و عاشورایی است، گفت: امروز آن چه پیروزی در جهان اسلام و در ایران شاهد هستیم برخواسته از همدلی و همزبانی ملت و دولت و پیروی از مکتب عاشورا است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های نماز عیدسعید فطر که در مسجد جامع نجف‌آباد برگزار شد، با اشاره به این که عید یک معنایش بازگشت به خویشتن است، گفت:‌ در این مبارک که روز رحمت و مغفرت الهی است، قدر و قیمت خود را بدانیم که باید عبد باشیم.

 

وی با بیان این که مشکل امروز بشر فراموشی و عدم توجه و معرفت نسبت به گناهانی است که انجام می دهد، افزود: گناه سم مهلک و کشنده برای وجود انسان است و سعی کنیم نگذاریم بعد از یک ماه عبادت، بار دیگر به سمت گناه آلوده شویم.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به فرازهایی از قنوت نماز عید فطر بیان داشت: در این دعا مقصد و هدف خود را مشخص می کنیم که در مسیر صدیقین و صالحین قرار گیریم و هدف امروز دشمنان دور کردن ما از این مسیر است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: به وجود آوردن روحیه تساهل و تسامح به خصوص در انجام واجبات دینی و عبادی، پایین آوردن چهره اولیاء خدا و اهل بیت در حد یک انسان عادی، تبلیغ دین زرتشت به این بهانه که ما ایرانی هستیم و زرتشت ما را بس است، از جمله فعالیت ها و تبلیغاتی است که دشمنان به خصوص در میان قشر جوان جامعه منتشر کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با اشاره به ظهور عرفان های کاذب که برگرفته از عرفان های هندی و غربی و آمریکایی است و شیوع آن در میان قشر جوان افزود: یکی از علل گسترش این عرفان های نوظهور در میان قشر جوان جامعه، خارج کردن مسلمانان به خصوص شیعیان از مسیر اصلی هدایت که همانا قرآن و اهل بیت است، می باشد.

 

وی در ادامه بیان داشت: آنچه وهابیت تبلیغ می کند، که قرآن ما را بس است و از اهل بیت دوری می کنند و یا گروه هایی انحرافی که تنها به انجام مراسمات مذهبی می پردازند و از آیات الهی دوری می کنند، هر دو دسته در مسیر انحراف قرار گرفته اند و طبق حدیث ثقلین قرآن و اهل بیت در کنار یکدیگر باعث هدایت و نجات انسان در مسیر دنیا خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به اسلام ستیزی و شیعه کشی که در جهان به وجود آمده است به خصوص مردم بی دفاع یمن گفت: مردم بی دفاع و شیعه یمن که در حدود سه ماه و نیم در زیر آتش سنگین خائنیی قرار گرفته اند که خود را خادم الحرمین می نامند و تنها جرمشان این است که دیگر نمی خواهند مستعمره دشمنان و قلدران عالم شوند.

 

وی در ادامه بیان کرد:‌ امروز جهان اسلام و کشورهای دنیا به برکت انقلاب اسلامی ایران  که برگرفته از مکتب علوی و حسینی عاشورا است، بیدار شده اند و این درس را آموختند که ذلت و تسلیم هرگز و به لطف خداوند در این راه پیروز خواهند شد.

 

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای و امضاء توافقنامه تصریح کرد:‌به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش های تیم مذاکره کننده ذره ای از خطوط قرمز عقب نیامدند و باید بدانیم که این تنها یک بیانیه است که امضا شده است و باید در مراحل بعد به دقت این مسائل بررسی شود.

 

وی در ادامه افزود: دورانی که این کشور بر اثر امضا معاهدات و پیمان نامه هایی قطعه از خاک این کشور به یغما می رفت،‌ گذشته است و امروز به برکت خون شهیدان و انقلاب اسلامی ایران که در این کشور حاکم است، سرسوزنی از خاک این کشور را نخواهیم داد و در سایه وحدت و همدلی دولت و ملت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیروز خواهیم شد./1306/پ201/ح

ارسال نظرات