۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۷۵۷۹۱
امام جمعه بابل:

شورای نگهبان با برکت ترین نهاد در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که شورای نگهبان با برکت ترین نهاد در نظام اسلامی است، گفت: این نهاد انقلابی با وجود کوچک بودن خود مسؤولیت سنگینی را برعهده دارد و حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار با مسؤول و اعضای ستادی دفتر نظارت شورای نگهبان این شهرستان با بیان این که شورای نگهبان با برکت ترین نهاد در نظام اسلامی است، گفت: شورای نگهبان در تیر ماه سال 1359 در قانون اساسی نهادینه شد و امام بزگوار ما اعضای اولیه این شورا را معرفی کردند و به حق باید گفت که نهادی پر برکت تر از شورای نگهبان دیده نشده است.

 

وی افزود: شورای نگهبان با وجود کوچک بودن خود مسؤولیت سنگینی را برعهده دارد و حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با تقدیر از ایستادگی شورای نگهبان برای حفاظت از جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: در دوران نظام جمهوری اسلامی شاهد تلاش های شورای نگهبان در تطبیق قوانین مصوب مجلس با شرع و قانون اساسی، موارد تفسیری از قانون اساسی و نیز نظارت بر  انتخابات رسمی کشور بودیم.

 

وی نظارت استصوابی شورای نگهبان را یکی از بهترین نوع نظارت عنوان کرد و ادامه داد: احراز صلاحیت کاندیداها، نظارت بر روند انتخابات و حفاظت از آرای مردم به عنوان امانت های مهم در حق سرنوشت از دیگر تلاش های مهم اعضای شورای نگهبان و ناظران آنها در سراسر کشور است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان عماد و ستون اسلام، انقلاب  و نظام اسلامی است و از ورود ناخالصی ها به ارکان نظام بر اساس شرح وظایف خود جلوگیری می کند.

 

وی به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرمت تضعیف جایگاه شورای نگهبان افزود: بر اساس فرموده مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی، تضعیف نهاد شورای نگهبان حرام است زیرا برکات این نهاد گسترده است و تضعیف آن موجب تضعیف ارکان و کلیت نظام اسلامی خواهد شد.

 

امام جمعه بابل به وجود دفاتر استانی و شهرستانی شورای نگهبان در سراسر کشور گفت: شورای نگهبان با داشتن دفاتر استانی و شهرستانی در سراسر کشور و حضور نیروهای متعهد، مؤمن و کارآمد مردمی در سراسر کشور مسؤولیت خطیری را در امور نظارت بر انتخابات بر عهده دارد.

 

وی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های مردمی دلسوز و متعهد مردمی در همکاری با شورای نگهبان یک قابلیت بسیاری خوبی برای جلوگیری از تخلفات  احتمالی انتخابی است و این مسأله موجب برگزاری سالم ترین انتخابات در جهان شد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات