۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۷۵۸۹۸
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به ارتقای علمی و مهارتی اساتید اهتمام دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور با تأکید بر این‌که ارتقای علمی و مهارتی اساتید حوزهها مورد توجه این نهاد است، گفت: باید از اساتید پشتیبانی کرد و جایگاه آنان را ارتقا بخشید.
حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران حجتالاسلام محمود رضا جمشیدی در مراسم افتتاحیه نخستین گردهمایی دانشآموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) که دوشنبه 29 تیر در محل اردوگاه حضرت نرجس خاتون(س) برگزار شد، در سخنانی بر استفاده از شیوههای نوین تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: البته نظام آموزشی حوزه اصولی داشته است که باید آنها را حفظ کنیم.
 
وی با بیان اینکه تربیت مدرس حوزههای علمیه خواهران به ارتقا نیاز دارد، ادامه داد: تاکنون دوره تربیت مدرس حوزههای علمیه خواهران در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) اجرا میشد اما از این پس باید آموزش در سطح چهار (دکتری) نیز راهاندازی شود.
 
مدیر حوزههای علمیه خواهران خطاب به مسئولان و دانشآموختگان مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س) گفت: به آنچه دارید قانع نشوید. در ستاد مرکز و مجموعههای واسط نیز باید برای ارتقای علمی، آموزشی و پژوهشی اساتید برنامهریزی شود.
 
وی خواستار استفاده از ظرفیت مرکز آموزشهای غیرحضوری حوزههای علمیه خواهران برای ارتقای توان علمی اساتید شد و اضافه کرد: آموزشهای مجازی بهترین فرصت برای این کار است که در آن میتوان با تشکیل حلقههای علمی پژوهشی را تشکیل داد.
 
حجتالاسلام و المسلمین جمشیدی خواستار ارتقای جایگاه اساتید شد و گفت: باید از اساتید پشتیبانی کرد و جایگاه آنان را ارتقا بخشید.
 
وی با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران حدود 90 درصد اساتید مقطع سطح دو (کارشناسی) حوزههای علمیه خواهران را آقایان تشکیل میدادند، اظهار کرد: امروز این نسبت در مقطع سطح دو برعکس شده است و به دنبال توسعه آموزشها در سطح سه هستیم.
 
مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور اساتید را محور تعلیم و تربیت در حوزه دانست و ادامه داد: از توجه به طلاب نباید غافل شد و اساتید دلسوزانه و مادرانه با طلاب رفتار کنند.
 
وی با بیان اینکه طلاب حداقل پنج سال از بهترین سالهای عمر خود را در اختیار حوزه علمیه قرار میدهند، یادآور شد: اساتید خود باید بهرهمند از نور هدایت باشند تا بتوانند بر طلاب تاثیر بگذارند.
 
مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور محور پژوهش و پژوهشگر شدن طلاب را در حوزههای علمیه اساتید دانست و اضافه کرد: وقتی شاگردی میبیند که استاد او اهل مطالعه است، به پژوهش رغبت پیدا میکند./836/د101/ف
ارسال نظرات